Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Aplikacja „System FALA” zwiększa zasięg. Testować można ją już w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach

Maria Sowisło
Maria Sowisło
Testować można ją już w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach
Testować można ją już w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach Jakub Steinborn
Od dzisiaj (3 stycznia 2024 r.) w komunikacji publicznej w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach można już korzystać z aplikacji mobilnej „System FALA”. Umożliwia to zakup biletu jednoprzejazdowego lub czasowego, a także zakup i automatyczne odnowienie biletu okresowego imiennego.

Aplikacja mobilna FALA

Aplikacja „System FALA” wkracza właśnie do Lęborka, Pucka, Władysławowa i Chojnic. Oznacza to rozpoczęcie publicznego testowania poza Trójmiastem.

Do tej pory poza Gdańskiem, Gdynią i Sopotem był dostępny jedynie portal systemFALA.pl i podróżowanie z Kartą FALA lub płatniczą z wykorzystaniem czytników i falomatów w autobusach. Od teraz pasażerowie z czterech kolejnych miast na Pomorzu mogą wybrać też wariant mobilny – poprzez swój smartfon. Podróżowanie z aplikacją nie wymaga korzystania z czytników FALA w pojazdach.

Osoby testujące aplikację mogą zapisać na koncie przysługujące ulgi, dodać kartę płatniczą jako dodatkowy identyfikator, ale też jako instrument płatniczy w Systemie FALA. Ponadto w aplikacji pasażer będzie mógł zasilić e-Portmonetkę, ustawić cykliczne i automatyczne jej doładowania, pobrać fakturę za kupiony bilet, zwrócić bilet przed rozpoczęciem jego ważności, a także zobaczyć listę odjazdów z najbliższego przystanku, skonfigurować swoje konto FALA i powiązać je z innymi kontami, np. członka rodziny.

- Na tym etapie udostępniliśmy też opcję tworzenia rozmaitych profili podróży, np. z dzieckiem, mężem czy nawet bagażem, które będą przydatne w przyszłości w ramach tzw. podróży dynamicznej – wylicza rzecznik prasowy InnoBaltiki, spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu w Pomorskiem Cyprian Maciejewski i dodaje. - Aplikacja umożliwia kupno biletu jednoprzejazdowego lub czasowego, a także kupno i automatyczne odnowienie biletu okresowego imiennego, czy opcja tzw. subskrypcji. Aplikacja pozwala okazać uprawnienia pasażera do przejazdu podczas kontroli biletów, sprawdzić stan środków w ePortmonetce, sprawdzić historię transakcji na koncie użytkownika czy złożyć reklamację. Zależy nam na stopniowym oswajaniu pasażerów z wdrażanymi funkcjami mobilnymi – zaznacza Maciejewski.

Obecnie, użytkownik testujący aplikację „System faja”, nie będzie miał jeszcze dostępu do planera i tzw. podróży dynamicznej, czyli meldowania wejścia czy wyjścia z pojazdu, co ma pozwolić na optymalizację kosztów przejazdu.

Co ważne, od dzisiaj jest możliwość korzystania równolegle lub wymiennie z wariantu mobilnego (aplikacja „System FALA”), portalu pasażera dostępnego na stronie systemFALA.pl (gdzie kupić można tylko bilety okresowe) i stacjonarnie w ramach podróży z kartą FALA lub płatniczą, korzystając z czytników i falomatów dostępnych w pojazdach miejskich.

- Każdy może wybrać wariant dogodny dla siebie. Ktoś preferuje zarządzanie swoimi sprawami przez telefon, a ktoś inny woli mieć kartę z doładowaną kwotą. Jeszcze inny nie chce zakładać indywidualnego konta tylko w razie potrzeby po prostu wejść do autobusu i mieć pewność, że kupi w nim bilet z wykorzystaniem karty bankowej. To wszystko umożliwia FALA – zachęca do korzystania Maciejewski i zaznacza, że skoro są testy aplikacji mobilnej w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach, to przekazywanie każdej opinii lub doświadczenia będzie cenne.

- To dla nas bardzo ważne, aby system udoskonalać. Chcemy wpasować się w realne potrzeby pasażerów i zachęcać ich do zmiany przyzwyczajeń w zakresie transportu publicznego – mówi Cyprian Maciejewski.

System FALA jest alternatywą, a nie obowiązkiem. To oznacza, że pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli kupować bilety w znanych im dotąd kanałach sprzedaży biletów.

Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play (Android) oraz App Store (iOS). Usługi świadczone są w oparciu o regulamin dostępny w portalu pasażera na stronie systemFALA.pl.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

ZOBACZ TAKŻE:Testy systemu Fala ruszą 15 grudnia. Miasto dołożyło 2 mln do spółki InnoBaltica

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto