Inwestycja będzie się składała m.in. z budowy pirsu, przegrodzenia istniejącego Kanału Południowego Portu i rozbudowy Nabrzeża Śląskiego oraz dostosowaniem układu komunikacyjnego.
Kolejny krok do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni
Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia jest inwestycją wychodzącą naprzeciw tendencjom gospodarczym jak i logistycznym, jednocześnie zapewniając Portowi perspektywę rozwoju na kolejne 100 lat. Warto podkreślić, że jest to projekt kluczowy dla rozwoju Portu Gdynia. Port będzie miał charakter uniwersalny i umożliwi obok kontenerów przeładunki również innych ładunków.
Celem budowy Portu Zewnętrznego jest umożliwienie obsługi w Porcie Gdynia kontenerowych statków oceanicznych o parametrach Baltmax, tzn. o długości do 430 metrów (w dalszej perspektywie do 490 m), szerokości do 60 metrów (w dalszej perspektywie do około 70 m) oraz zanurzeniu do 15,5 metra. Pierwsze statki do Portu Zewnętrznego w Gdyni powinny zawinąć na przełomie 2027 i 2028 r.
Projekt budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdyni jest na ostatnim etapie przygotowawczym przed zaproszeniem do składania ofert przez potencjalnych Partnerów Prywatnych. W dialogu konkurencyjnym udział biorą cztery podmioty i z tego grona port spodziewa się uzyskać oferty na wykonanie i późniejszą eksploatację w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Są to: firma International Container Terminal Services Inc. (Manila) Manili i firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.(Kraków), konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (Paryż) i Gdynia Terminal Holding SAS (Marsylia), konsorcjum Hutchison Ports Poland (Luksemburg) i Port of Felixstowe Limited (Londyn).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?