Samorządowcy ogłosili właśnie długoletni program działań, aby osiągnąć taki efekt. Tylko do 2021 roku wydać zamierzają na ten cel 18 milionów złotych. Rusza w końcu projekt zamienienia w deptak ul. Starowiejskiej. Prezydent Gdyni po konsultacjach z mieszkańcami wybrał koncepcję tej inwestycji już ponad rok temu, ale w kwestii jej realizacji było ostatnio cicho. To się zmieni. Urzędnicy rozpoczynają poszukiwania wykonawcy.
- W ciągu 24 godzin ogłaszamy przetarg na przebudowę ul. Starowiejskiej - poinformował dziś Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Poważne zmiany wprowadzone zostaną także na ul. Świętojańskiej, najbardziej znanej w Śródmieściu. W pierwszym etapie od skrzyżowania z ul. 10 Lutego w stronę al. Piłsudskiego stanie się ona jednokierunkowa. Ma to spowodować zmniejszenie ruchu tranzytowego. W obie strony poruszać będą mogły się jedynie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzyści.
Zobacz także: Strefa Tempo 30 w Śródmieściu Gdyni to fikcja? Aktywiści domagają się dodatkowych obostrzeń dla kierowców
Zorganizowany zostanie też konkurs urbaniczno-architektoniczny dla uporządkowania całego, zaniedbanego dziś obszaru skweru Kościuszki i okolic. Jeszcze przed jego rozstrzygnięciem wiadomo, że powstać mają tam m.in. dodatkowe przejścia dla pieszych oraz elementy małej architektury. Z kolei z ul. 3 Maja wyprowadzona zostanie komunikacja zbiorowa. Na odzyskanej dla pieszych przestrzeni powstanie park kieszonkowy i strefa rekreacji.
Uporządkowana zostanie też kwestia dojścia z przystanków na ul. Jana z Kolna do hali targowej. Dziś mieszkańcy przechodzą „na dziko” przez ulicę. Jest niebezpiecznie, zdarzały się potrącenia. Powstać ma przejście z sygnalizacją świetlną. Mniejsze, lub większe zmiany wprowadzone zostaną też m.in. na ul. Wójta Radtkego, 10 Lutego, Zawiszy Czarnego, Władysława IV, Abrahama i al. Piłsudskiego.
Kierowcy, którzy będą nadal „pchać się” samochodami do Śródmieścia, zmuszeni zostaną też do głębszego sięgnięcia do kieszeni. Po konsultacjach z mieszkańcami wprowadzona ma zostać bowiem w tej dzielnicy Śródmiejska Strefa Parkowania. Oznacza to, że opłaty za korzystanie z miejsc postojowych wzrosnąć mogą nawet więcej, niż dwukrotnie. Maksymalna, możliwa stawka, jaką zgodnie z prawem wyznaczyć będzie mogła Rada Miasta Gdyni, wynosi aż 9,99 zł za godzinę. Dziś kierowcy płacą średnio 3 zł. Niewykluczone, że Śródmiejska Strefa Parkowania wprowadzona zostanie jeszcze w tym roku, gdyż w budżecie Gdyni zaplanowano zwiększone dochody, związane z poborem opłat za korzystanie z miejsc postojowych.
O tym, że w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni od wielu tygodni trwają analizy w celu wypracowania kompleksowego rozwiązania dla dodatkowego uspokojenia ruchu w Śródmieściu, informował jako pierwszy „Dziennik Bałtycki” na początku stycznia. Teraz te zapowiedzi stają się faktem i urzędnicy przystępują do działań.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?