Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wraca linia nr 21 z Gdyni do Sopotu. Wcześniej została zlikwidowana

Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Gdyńska komunikacja miejska cofa się w czasie. Wracają zawieszone linie autobusowe
Gdyńska komunikacja miejska cofa się w czasie. Wracają zawieszone linie autobusowe Andrzej Kowalski
Luty 2024 roku będzie miesiącem powrotów dawnych linii i tras w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, najpierw 12 lutego, a później 26 lutego. Do powracających linii należą m.in. W, 34, 182, 163 czy 196. Powrócą także całonocne linie N10 oraz N20. Oprócz tego prezydent Gdyni i prezydentka Sopotu doszli do porozumienia w sprawie połączenia nr 21, która zostanie ponownie uruchomiona 26 lutego.

Gdynia cofa się w czasie do 2022 roku

Wygląda na to, że zaciskanie pasa na komunikacji miejskiej w Gdyni właśnie się kończy. Na konferencji prasowej w piątek, 26 stycznia, na przystanku Morska - Estakada prezydent Wojciech Szczurek powiadomił o przywróceniu linii i tras, które zostały zawieszone lub ograniczone. Wówczas argumentowano to wpływem Polskiego Ładu czy rosnącymi cenami energii.

- Po bardzo trudnym okresie, w którym polskim samorządom, w tym także Gdyni, odebrano bardzo dużo pieniędzy, okresie w którym dla normalnego funkcjonowania musieliśmy zawiesić w roku 2023 grupę linii komunikacji miejskiej funkcjonującej w naszym mieście, z radością ogłaszam, że zaraz po feriach szkolnych uruchamiamy ponownie wszystkie te połączenia - mówił Wojciech Szczurek w trakcie konferencji.

ZOBACZ TAKŻE: Zbliżają się ferie zimowe. Policjanci przypominają o zasadach bezpieczeństwa

Podane zostały dwie daty. Pierwsza to 12 lutego, kiedy to uruchomionych zostanie pięć linii. Są to autobusowa pospieszna W, trolejbusowa 34, 162 z Obłuża do Węzła Franciszki Cegielskiej, 163 łącząca północne dzielnice oraz 196 z Babich Dołów do Domu Marynarza. Linie N10 oraz N20 będą natomiast kursować tak jak wcześniej, przez całą noc. Zwiększy się natomiast liczba kursów 121 oraz 119, które będzie jeździć swoją poprzednią trasą.

Wraca także linia sopocko-gdyńska

26 lutego dojdzie do kolejnych zmian. Najważniejszą informacją jest powrót linii 21, która łączy Gdynię z Sopotem.

- Cieszymy się, że teraz z nadzieją na ustabilizowanie dochodów własnych samorządów możemy odpowiedzialnie podjąć decyzję o przywróceniu tej linii. Ona jest ważna dla mieszkańców Sopotu - mówiła Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. - Dziękuję Panu Prezydentowi za otwartość. Współpraca z Gdynią jeżeli chodzi o transport jest dla nas kluczowa.

Poza tym do rozkładu powróci linia trolejbusowa nr 30 z Cisowy do centrum. Połączenie 23 ponownie będzie jeździć do pętli Kacze Buki, podczas gdy linia 152 będzie kursować do pętli Mały Kack Sandomierska.

ZOBACZ TAKŻE: Linie 10 i 148: tymczasowa zmiana trasy w związku z awaryjnym zamknięciem ul. Góreckiego

Kolejnych zmian doczekamy się dopiero w wakacje, kiedy to przywrócone zostaną linie sezonowe - G do ZOO w Gdańsku Oliwie i 309 do plaży w Babich Dołach.

Przywrócenie tych linii będzie kosztować Gdynię 14,78 miliona złotych rocznie. Połączenie nr 21 będzie wydatkiem dla Sopotu, łącznie 450 tys. zł rocznie.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto