Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Testy Mevo potrwają jeszcze tydzień. Na ulice wyjeżdża cała flota... ale tylko do grudnia

Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Testy Mevo potrwają jeszcze tydzień. Na ulice wyjeżdża cała flota... ale tylko do grudnia
Testy Mevo potrwają jeszcze tydzień. Na ulice wyjeżdża cała flota... ale tylko do grudnia Karolina Misztal/Polska Press
Zbliża się koniec ostatniego etapu testów Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0. 16 listopada zakończą się testy zewnętrzne, a następnym krokiem jest już pełne uruchomienie systemu. W trakcie tych kilku tygodni zarejestrowało się 107 tysięcy użytkowników, którzy przemierzyli łącznie 2 miliony kilometrów.

Ostatni tydzień testów Mevo. Cała flota tylko do grudnia

Ostatni etap testów Mevo 2.0 zmierza ku końcowi. W trakcie tej kilkutygodniowej, trwającej od 13 września, przygody, w systemie zarejestrowało się 107 tysięcy użytkowników. Odbyli oni prawie pół miliona podróży i przejechali łącznie 2 miliony kilometrów. Ze statystyk wynika, że mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego korzystali z systemu dość równomiernie zarówno w ciagu dni roboczych (73 proc. podróży), jak i weekendów (27 proc.).

- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu - dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: Ukradł samochód swojego współlokatora. Grozi mu 10 lat więzienia

Na ulicach metropolii znajduje się już cała flota, licząca cztery tysiące rowerów. Trzy tysiące z nich to pojazdy elektryczne. Ta liczba będzie jednak już wkrótce drastycznie zmniejszona. Od 1 grudnia, zgodnie z zapisami umowy, dostępna będzie już tylko połowa rowerów. Do końca lutego mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 1600 elektryków oraz 500 tradycyjnych jednośladów.

W rozmowie z wyborcza.pl Patryk Gochniewski, rzecznik OMGGS, wyznał, że kary za nieprawidłowe korzystanie z pojazdów sięgnęły około 300 tysięcy złotych. Liczba uszkodzonych rowerów to ok. 350 sztuk.

Ile będzie kosztować przejazd?

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot ogłosił także ofertę, z jakiej będzie można korzystać w ramach systemu Mevo. W abonamencie będziemy mogli jeździć 120 minut dziennie rowerem klasycznym i 60 minut dziennie elektrycznym za kwotę 29,99 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie. Obowiązuje również oferta abonamentu na 48 godzin w cenie 59 zł. Umożliwi ona korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z "elektryka". Warto przypomnieć, że po wykorzystanym czasie abonamentowym, naliczane będą kolejne opłaty - 10 groszy na rowerach klasycznych i 20 groszy na wspomaganiu elektrycznym.

ZOBACZ TAKŻE: Nietrzeźwy pojechał po odbiór dwóch darmowych telewizorów. Podróż zakończył w rowie

Poza abonamentem za każdą minuty jazdy tradycyjnym jednośladem zapłacimy 15 groszy, natomiast w przypadku elektrycznego pojazdu będzie to już 30 groszy.

Warto też podkreślić, że pozostaje możliwość korzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. W przypadku "pauzowania" zapłacimy jednak taką samą stawkę minutową jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może natomiast trwać 10 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Sukces Neuralink - pacjent steruje komputerem siłą myśli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Testy Mevo potrwają jeszcze tydzień. Na ulice wyjeżdża cała flota... ale tylko do grudnia - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto