Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa centrum Gdyni. Wojciech Szczurek zawarł porozumienie ws. przebudowy terenów postoczniowych

Ksenia Pisera
Prezydent Wojciech Szczurek po podpisaniu listu. Obok Paweł Matwiejko-Demusiak, wiceprezes Nauty
Prezydent Wojciech Szczurek po podpisaniu listu. Obok Paweł Matwiejko-Demusiak, wiceprezes Nauty Tomasz Bołt
List intencyjny w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji drogowych w Śródmieściu podpisali we wtorek prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz przedstawiciele spółek Nauta Waterfront Północ i Nauta Waterfront Południe. Dla mieszkańców oznacza to krok w stronę rozpoczęcia modernizacji ulic w ścisłym centrum miasta i rozbudowy gdyńskiego Śródmieścia, co stać się ma za 15 lat.

W podpisanym dokumencie strony zobowiązały się m.in. do wspólnego sfinansowania powiększenia i poszerzenia ulicy Węglowej oraz rozbudowy ulicy Waszyngtona od strony północnej, planowana jest też budowa ulicy Nowej Węglowej.

- Na terenach północnego Śródmieścia realizowane będą inwestycje przynoszące zysk właścicielom tych terenów. Stąd w pełni sprawiedliwe jest, by partycypowali w kosztach przebudowy obecnego układu drogowego, co jest niezbędne do rozwoju tej części miasta - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Prawdopodobnie prace budowlane mogłyby rozpocząć się w połowie lub pod koniec 2015 roku, kosztem kilkudziesięciu milionów złotych. Fakt, iż na projekt przebudowy układu drogowego w Śródmieściu otrzymaliśmy unijne dofinansowanie pozwala sądzić, że wsparcie otrzymamy również na realizację projektu.

Czytaj też: Gdynia. Śródmieście powiększy się o tereny inwestycyjne po Stoczni Nauta i na Międzytorzu
Projekt przebudowy układu drogowego w tym miejscu ma być gotowy jesienią 2014 r.

W przyszłości ul. Nowa Węglowa obsługiwać ma komunikacyjnie 8,5-hektarowy obszar przy ul. Waszyngtona, zwalniany przez Stocznię Nauta, która pod koniec ubiegłego roku przeniosła większość zaplecza produkcyjnego na tereny należące uprzednio do Stoczni Gdynia.

- Podpisanie tego listu intencyjnego jest istotne z punktu widzenia atrakcyjności projektu dla potencjalnych inwestorów - mówi Paweł Matwiejko-Demusiak, wiceprezes Nauty. - Każda inwestycja nieruchomościowa obarczona jest wieloma ryzykami, np. partycypowania w kosztach rozwoju infrastruktury czy mediów. Współpraca stoczni z miastem powoduje, że nasi inwestorzy będą mieli komfort braku tego typu ryzyka przy realizacji projektu inwestycyjnego.

W okolicach ulic Węglowej, św. Piotra, Waszyngtona i Śledziowej planowana jest kontynuacja założeń dotyczących zagospodarowania gdyńskiego Waterfrontu oraz Nadmorskiej Strefy Prestiżu Miejskiego. Na terenach postoczniowych ma powstać bowiem m.in. centrum handlowe, parking oraz obiekty mieszkalno-biurowe.

Czytaj też: Atrakcyjne tereny po stoczni Nauta w Gdyni na sprzedaż. Siedmiu inwestorów zainteresowanych kupnem

Nowe Śródmieście obejmować ma również sąsiednie tereny należące do Polskiego Holdingu Nieruchomości, z którym gdyńscy włodarze również podpisali list intencyjny w sprawie rozbudowy dróg na tym terenie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto