MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Minął pierwszy tydzień testów roweru metropolitarnego Mevo. Jak informuje kierownik projektu: najwięcej uwag jest do aplikacji

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
Minął pierwszy tydzień testów roweru metropolitarnego Mevo. Jak informuje kierownik projektu: najwięcej uwag do aplikacji
Minął pierwszy tydzień testów roweru metropolitarnego Mevo. Jak informuje kierownik projektu: najwięcej uwag do aplikacji mat. prasowy
System Mevo 2.0 jest w fazie testowej, lecz mimo tego można zobaczyć czerwone rowery mknące ulicami Trójmiasta. Co aktualnie jest sprawdzane i kiedy metropolitalne rowery będą udostępnione dla mieszkańców?

Po tygodniu testów do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot spływają pierwsze uwagi na temat funkcjonowania systemu.

Wewnętrzny rozruch Systemu Roweru Metropolitalnego to przede wszystkim czas testów. W tym okresie współpracownicy OMGGS, przedstawiciele gmin uczestniczących w projekcie oraz specjaliści sprawdzają nie tylko rowery – 25 tradycyjnych i 75 z napędem wspomaganym elektrycznie, ale również funkcjonowanie systemu informatycznego i całej infrastruktury.

Według Dagmary Kleczewskiej, kierowniczki projektu Mevo, najwięcej z nich dotyczy działania aplikacji.

– Aplikacja Mevo wciąż nie jest doskonała. QR kod jest skanowany zbyt długo, nie zawsze rower wypożycza się od razu po naciśnięciu odpowiedniego przycisku, aplikacja często pokazuje inny poziom naładowania baterii, niż jest w rzeczywistości; system zawiesza się przy blokowaniu roweru lub uwolnieniu blokady; są również uwagi na temat dokładności GPS – ujawnia Dagmara Kleczewska.

– Właśnie po to wprowadziliśmy wieloetapowy okres testowy, żeby wszystkie możliwe wady wyszły na jaw jeszcze przed udostępnieniem mieszkańcom Metropolii całej floty rowerów. Każdy nowy produkt czy usługa ma taki okres, nie jest od razu idealna. Tym bardziej produkt tak innowacyjny jak Mevo. Na bieżąco zgłaszamy uwagi do operatora – firmy City Bike Global – który regularnie weryfikuje i poddaje naprawie pojawiające się niedoskonałości – tłumaczy kierowniczka projektu Mevo 2.0.

Dagmara Kleczewska podkreśla, że również spływają pozytywne opinie. Głównie dotyczące wykonania roweru oraz wspomagania elektrycznego.

Udostępnione mieszkańcom rowery powinny działać bez zarzutów – liczy się nie tylko pełna sprawność, ale również wygodne użytkowanie jednośladów. To bardzo ważny aspekt testów, któremu poświęca się dużo uwagi - informują przedstawiciele Mevo 2.0.

– Zgodnie z umową, wszystkie ewentualne wady ujawnione podczas rozruchu wewnętrznego mają być naprawione przez wykonawcę. OMGGS nie zaakceptuje systemu oraz nie odda go do użytku, jeśli nie będzie spełniał wymagań. Zdajemy sobie sprawę z tego, że to wszystko może opóźnić wdrożenie Mevo, jednak to bezpieczeństwo oraz wygoda mieszkańców Metropolii są dla nas ważniejsze. Zwracam uwagę również na to, że w przypadku Mevo 2.0 środki zasilające konta użytkowników systemu będą trafiały bezpośrednio do OMGGS – nie na konto operatora, co miało miejsce w poprzedniej edycji projektu – mówi Dagmara Kleczewska.

Jeśli rowery przejdą testy pomyślnie, a wszystkie poprawki zostaną wdrożone zgodnie z planem, w maju system zostanie przekazany do drugiego etapu testowania - przez mieszkańców. Podczas drugiego etapu do nieodpłatnego korzystania w trybie testowym (opłata 1 grosz) mieszkańcom zostanie udostępniona połowa floty rowerowej. Gdy wszystko będzie funkcjonowało w planowany sposób na ulice miast wyruszy cała flota rowerów zarówno klasyczych oraz ze wspomaganiem elektrycznym.

CZYTAJ TAKŻE:
Jest wyrok w sprawie Mevo 1.0. Nextbike ma zapłacić 4 mln zł kary! Nie może się zasłonić niewypłacalnością firmy-córki

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Minął pierwszy tydzień testów roweru metropolitarnego Mevo. Jak informuje kierownik projektu: najwięcej uwag jest do aplikacji - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto