Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Wpłynęły oferty na rozbudowę ul. Unruga. Inwestycja zostanie dofinansowana z Polskiego Ładu

OPRAC.:
Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Część ofert jest bardzo atrakcyjna cenowo.
Część ofert jest bardzo atrakcyjna cenowo. gdynia.pl
W postępowaniu przetargowym na rozbudowę ul. Admirała Józefa Unruga złożone zostały cztery oferty. Jak podkreślają gdyńscy urzędnicy, obecnie trwa ich analiza. Przebudowany zostanie odcinek od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską na Obłużu.

Są chętni na rozbudowę ul. Unruga

W postępowaniu przetargowym złożone zostały cztery oferty:

  • Strabag Sp. z.o.o.: 30 906 019,51 zł,
  • Konsorcjum WPRD Gravel -Elgrunt: 43 368 117,17 zł,
  • MTM SA: 35 424 418,50 zł,
  • Kruszywo Sp. z o.o.: 29 897 255,86 zł.

Po zakończeniu robót, ul. Unruga będzie miała po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku, miejscami jezdnia poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań – pasy do skrętu w lewo/ prawo. Skrajny prawy pas w każdym kierunku, na wyznaczonych odcinkach przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 30,5 mln zł brutto.

- Rozbudowa ul. Unruga ma usprawnić transport i zwiększyć przepustowość na tym newralgicznym odcinku dla dzielnic północnych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Cały odcinek zbudujemy od podstaw - od instalacji podziemnych, po przestrzeń związaną z oświetleniem, drogami dla komunikacji, rowerów i aut, chodnikami, aż do przestrzeni zielonych. Za kilkanaście miesięcy będziemy podróżować w odmienionej przestrzeni. - Wśród złożonych ofert cieszy nas nie tylko konkurencja uznanych wykonawców, ale także ceny będące zdecydowanie poniżej zakładanego kosztorysu.

Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik oraz ścieżkę rowerową. Po stronie północnej na odcinku Kwiatkowskiego – Cechowa powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi. Natomiast na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej powstanie chodnik oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe. Łącznie powstanie 13 miejsc postojowych, w 3 dla niepełnosprawnych (11 na odcinku Kwiatkowskiego Cechowa i 2 na odcinku Cechowa Bosmańska). Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe. Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga na wlotach północnym i wschodnim pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami. Wszystkie skrajne krawędzie inwestycji zaprojektowane zostaną w dowiązaniu do istniejącego zagospodarowania. Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów, jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga a następnie wykonania manewru zawracania. Dla autobusów jadących w kierunku Oksywia zatoka autobusowa została zaprojektowana za wylotem wschodnim.

Na skrzyżowaniu ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Skrzyżowanie przeniesie ruch pojazdów ciężarowych, które dotychczas poruszały się zjazdem w obrębie przystanku autobusowego w rejonie ul. Kwiatkowskiego, w związku z powyższym dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów w ul. Unruga.

Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną. Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej. Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska – Unruga zach i Unruga zach – Unruga Wsch). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.

W ramach zadania wykonana zostanie także budowa i przebudowa:

  • oświetlenia ulicznego: słupy i lampy oświetleniowe,
  • sygnalizacji świetlnej,
  • kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami,
  • kanalizacji sanitarnej,
  • wodociągu,
  • gazociągu,
  • kanału technologicznego,
  • sieci teletechniczne,
  • oraz remont ciepłociągu.

Istniejące drzewa i krzewy, które kolidują z projektem zostaną usunięte. Do wycinki przeznaczono 20 drzew, 9 do przesadzenia.

Przewidziano jednak nasadzenia zastępcze:

  • drzewa liściaste – 184 szt,
  • drzewa iglaste – 3 szt,
  • krzewy liściaste – 3053 szt,
  • krzewy iglaste - 366 szt,
  • trawy rabatowe – 702 szt,
  • byliny - 2256 szt,
  • cebule – 358 szt.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto