Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Gdyni powstanie nowoczesna infolinia. Nie będziemy "godzinami" słuchać melodyjki

Lechosław Dzierżak
Krzysztof Kapica
Gdynia rozpoczyna prace nad stworzeniem jednego wspólnego numeru, pod którym każdy będzie mógł zasięgnąć informacji, a także załatwić szereg spraw, którymi zajmuje się urząd miasta.

Niezależnie czy sprawa będzie dotyczyła działki, mieszkania, drogi, szkoły, wydarzenia kulturalnego czy czegokolwiek innego - wszędzie dodzwonimy się za pomocą jednego numeru.

- Teraz, często nie wiemy gdzie powinniśmy się zgłosić z daną sprawą i próbujemy dodzwonić się w różne miejsca, co zabiera dużo czasu i nerwów. Chcemy stworzyć taki system, aby istniał jeden numer pod którym uzyskamy daną informację albo zostaniemy przełączeni w odpowiednie miejsce. System będzie rejestrował zgłaszane przez mieszkańców sprawy, dokładnie je analizował. Dzięki temu z dnia na dzień będzie doskonalszy – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Obecnie, w urzędzie miasta działa system elektroniczny, który daje możliwość załatwienia aż 175 spraw przez internet. Właśnie za ten system w tym roku do Gdyni trafiła nagroda „Przyjazny Urząd 2017”. Jednak nie wszyscy mieszkańcy korzystają z Internetu i nowa inicjatywa to właśnie jest krok w ich stronę.

- Rozpoczęliśmy rekrutacje do zespołu, który będzie pracował nad obsługą tego systemu. Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej BIP znajdą Państwo już informację na temat uruchamianych nowych stanowisk pracy. Poszukujemy osób kochających Gdynię i chcących wspólnie rozwiązywać problemy zgłaszane przez mieszkańców – mówi Artur Wentland, naczelnik wydziału Kadr i Szkoleń Urzędu Miasta w Gdyni.

Oczywiście, w systemie nie załatwimy wszystkich spraw, gdyż niektóre wymagają obecności i złożenia podpisu, jednak pod numerem będzie można się dowiedzieć: gdzie i kiedy daną rzecz najlepiej zgłosić, co trzeba przygotować oraz ile czasu przeciętnie czeka się na jej rozwiązanie.

Jeden numer będzie służył do kontaktu nie tylko z urzędnikami pracującymi przy ul. Piłsudskiego, ale również we wszystkich oddziałach, filiach i jednostkach UMG. Nie ma być też mowy o blokowaniu linii, tak że każda kolejna osoba będzie miała godzinami słuchać melodyjki. Petent będzie automatycznie przełączany na inną linię, aby kolejny interesant też mógł się dodzwonić. Pracownicy będą też oddzwaniać, jeśli za pierwszym połączeniem nie uda się pomóc. Infolinia ma działać od połowy przyszłego roku.

Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto