Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Zapowiedzi w autobusach i trolejbusach niedokładne? Będzie lepiej

(Patsz)
Archiwum/T.Bołt
W 236 autobusach, które obsługują pojazdy gdyńskiej komunikacji jest zainstalowany system zapowiedzi głosowych. Nie zawsze jednak zapowiedź przystanku odpowiada przystankowi, na jakim zatrzymuje się autobus - narzekają pasażerowie. Okazuje się, że problem jest znany pracownikom ZKM i będzie sukcesywnie rozwiązywany.

- Jechałam ostatnio autobusem linii 147. Zdziwiona tym, co słyszałam w zapowiedziach głosowych i tym, co widziałam za szybą zastanowiłam się, czy rzeczywiście ten system się sprawdza w praktyce, skoro tak bardzo się "myli" - wyjaśnia pani Marzena, która zasygnalizowała nam problem.

Wina leży najprawdopodobniej po stronie kierowcy, który nie wprowadził odpowiedniego wariantu trasy.

Czytaj:**Jak sytuacja z zapowiadaniem przystanków wygląda w Gdańsku?**

- Urządzenie, które obsługuje system głosowy przystanków działa na zasadzie dokładnego, mierzonego w metrach pomiaru odległości. Odeszliśmy jakiś czas temu od systemu GPS, który dobrze sprawdza się w samochodach, ale w naszych pojazdach nie zawsze tak było. Zawsze przed rozpoczęciem kursu, kierowca powinien w sterowniku ustawić odpowiedni wariant trasy, jednak najprawdopodobniej w tym wypadku tego nie zrobił, stąd problemy - zaznacza Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Gromadzki podkreśla, że kierowcy są uczulani na to, by wprowadzać odpowiedni tor jazdy i niebawem sytuacja ma być opanowana na wszystkich liniach. W przyszłości pomocny ma się okazać system Tristar, który w najbardziej optymistycznej wersji będzie w nieprzeciętny sposób "służył" kierowcom komunikacji miejskiej.

- Najlepiej byłoby gdyby sterownik w autobusie kierował także sygnalizacją świetlną, tak żeby autobusy miały priorytet. Wtedy nawet spóźnione autobusy mogłyby nadrobić stracony czas - deklaruje Gromadzki. - Na pewno dzięki Tristarowi rozkład jazdy będzie bezpośrednio zasysany do komputera w autobusie, dzięki czemu nie będzie pomyłek - dodaje.

Większość pasażerów z nowego systemu jest jednak zadowolona i mówi, że jest on pomocny nie tylko turystom, choć ostatnio nie brakowało kontrowersji związanych ze zbyt późnym zapowiadaniem poszczególnych przystanków.

- Mogliby wymienić ten dziewczęcy głos i odpowiednio regulować głośność, ale ogólnie cieszę się, że mogę usłyszeć jaki jest przystanek, bo książka, czy gazeta potrafią wciągnąć - śmieje się Magda, podróżująca autobusami ZKM do pracy.

Czytaj:**Nie ma płotu przy dworcu PKP. Dlaczego?**

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdyni prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto