Gdyńscy włodarze spodziewali się wydać na ten cel przeszło 100 tys. zł i rozpisali konkurs na opracowanie koncepcji przedsięwzięcia, ostatecznie jednak gros zadań związanych z kampanią zmuszeni będą wykonać sami.
- Będzie więc oszczędniej - przyznaje Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości Urzędu Miasta Gdyni.
Przeczytaj także: Przetargi na nieruchomości w Gdyni
Do konkursu, rozpisanego przez miasto, stanęło trzynastu chętnych. Jednak pomysły, które przedstawili, urzędników nie zachwyciły.
- Zaproponowano nam wiele interesujących rozwiązań, ale nie na tyle ciekawych, abyśmy zdecydowali się zawrzeć umowę - mówi Tomasz Banel. - Chodziło nam o nie do końca taki przekaz informacyjny i wydźwięk akcji, jaki sugerowali oferenci. Koncepcję kampanii opracujemy więc sami, bowiem - jak się okazuje - najlepiej czujemy to miasto. Specjalistyczne firmy popracują jedynie nad technologią wykonania przedsięwzięcia.
Władze Gdyni chcą chwalić się Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym, bowiem obiekt ten po rozbudowie, już w pierwszej połowie tego roku, gotowy ma być na przyjęcie około 200 nowych firm. Koszt tej potężnej inwestycji to aż 208 mln zł.
- Mamy nadzieję, że dzięki rozbudowie parku do Gdyni uda się przyciągnąć innowacyjne firmy, które będą się rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy -mówi Tomasz Banel.
Przycięcie wydatków, związanych z kampanią, cieszy opozycyjnych radnych miasta, którzy od dawna apelują, aby to urzędnicy w ramach etatów, a nie zewnętrzne firmy, wykonywali większość zleceń promocyjnych. Dodają też, iż pracownicy założonej przez samorząd Agencji Rozwoju Gdyni, która notabene w unieważnionym konkursie na kampanię wizerunkową także startowała, ale jej koncepcja nie została zaakceptowana, dublują swoje obowiązki z pracownikami magistratu, co tylko pomnaża koszty.
- Generalnie w trudnych czasach warto byłoby przyciąć wydatki na promocję czy budowę Infoboksu, a skupić się na lokalnych inwestycjach - mówi radny Prawa i Sprawiedliwości Marcin Horała.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?