Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia. Radni krytykowani przez opozycję

Szymon Szadurski
fot. Tomasz Bołt
Gdyńscy urzędnicy niespodziewanie przycinają kontrowersyjne wydatki promocyjne, mocno krytykowane przez opozycyjnych radnych. Rzecz dotyczy opracowania kampanii wizerunkowej miasta na przyszły rok, z wykorzystaniem Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Gdyńscy włodarze spodziewali się wydać na ten cel przeszło 100 tys. zł i rozpisali konkurs na opracowanie koncepcji przedsięwzięcia, ostatecznie jednak gros zadań związanych z kampanią zmuszeni będą wykonać sami.

- Będzie więc oszczędniej - przyznaje Tomasz Banel, naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości Urzędu Miasta Gdyni.

Przeczytaj także: Przetargi na nieruchomości w Gdyni

Do konkursu, rozpisanego przez miasto, stanęło trzynastu chętnych. Jednak pomysły, które przedstawili, urzędników nie zachwyciły.

- Zaproponowano nam wiele interesujących rozwiązań, ale nie na tyle ciekawych, abyśmy zdecydowali się zawrzeć umowę - mówi Tomasz Banel. - Chodziło nam o nie do końca taki przekaz informacyjny i wydźwięk akcji, jaki sugerowali oferenci. Koncepcję kampanii opracujemy więc sami, bowiem - jak się okazuje - najlepiej czujemy to miasto. Specjalistyczne firmy popracują jedynie nad technologią wykonania przedsięwzięcia.

Władze Gdyni chcą chwalić się Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym, bowiem obiekt ten po rozbudowie, już w pierwszej połowie tego roku, gotowy ma być na przyjęcie około 200 nowych firm. Koszt tej potężnej inwestycji to aż 208 mln zł.

- Mamy nadzieję, że dzięki rozbudowie parku do Gdyni uda się przyciągnąć innowacyjne firmy, które będą się rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy -mówi Tomasz Banel.

Przycięcie wydatków, związanych z kampanią, cieszy opozycyjnych radnych miasta, którzy od dawna apelują, aby to urzędnicy w ramach etatów, a nie zewnętrzne firmy, wykonywali większość zleceń promocyjnych. Dodają też, iż pracownicy założonej przez samorząd Agencji Rozwoju Gdyni, która notabene w unieważnionym konkursie na kampanię wizerunkową także startowała, ale jej koncepcja nie została zaakceptowana, dublują swoje obowiązki z pracownikami magistratu, co tylko pomnaża koszty.

- Generalnie w trudnych czasach warto byłoby przyciąć wydatki na promocję czy budowę Infoboksu, a skupić się na lokalnych inwestycjach - mówi radny Prawa i Sprawiedliwości Marcin Horała.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto