Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

VI Forum Wizja Rozwoju. Inwestycje kolejowe pobudzają polską gospodarkę. PKP Intercity o planie inwestycyjnym na następne lata

Materiał Informacyjny PKP Intercity
Wideo
od 16 lat
Podczas trwającego w Gdyni Forum Wizja Rozwoju debatowano o stanie polskiej kolei. Przedstawiono również jej osiągnięcia i plany na rozwój transportu szynowego nad Wisłą.

Inwestycje w polską kolej to nie tylko korzyści dla gospodarki, ale i również pasażerów. Jak podkreślano podczas debat, to właśnie PKP Intercity notuje regularny wzrost liczby pasażerów. Kolejnym krokiem ku polepszeniu standardu podróży mają być szybsze i najnowocześniejsze w swojej klasie pociągi.

Szybciej, dalej i bezpieczniej

Plany przewoźnika są bardzo ambitne - pociągi PKP Intercity znacząco przyspieszą, co dodatkowo skróci czasy przejazdów, do 2030 roku standardem staną się podróże z prędkością 160-250 km/h. Wszystko to możliwe będzie dzięki odpowiednim inwestycjom. W ciągu najbliższych 7 lat spółka zamierza przeznaczyć ponad 27 miliardów złotych na nowoczesny tabor i stacje postojowe. Co więcej, pociągi PKP Intercity będą się zatrzymywały w coraz większej liczbie miast i miejscowości. Jak podkreślano podczas Forum Wizja Rozwoju, regularnie, w całej Polsce, zwiększa się dostęp do usług PKP Intercity. Dzięki tym działaniom powstanie spójna sieć połączeń dla całego kraju. Już w najbliższych latach opracowany zostanie powtarzalny rozkład jazdy, który zapewni stabilną i przewidywalną ofertę dla pasażerów.

- Do 2030 roku zainwestujemy 27 miliardów złotych w tabor i infrastrukturę postojową - podkreślał Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity. - To niewyobrażalne liczby, ale dla pasażera oznacza to, że do 2030 roku absolutnie każdy pociąg PKP Intercity będzie się składał albo ze zmodernizowanych do najwyższych standardów wagonów albo nowego taboru. Standard naszych podróży już się poprawia, każdego miesiąca odbieramy nową lokomotywę, nowy wagon czy elektryczny zespół trakcyjny. PKP Intercity aktywnie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym. Jeszcze w 2015 roku PKP Intercity zatrzymywało się w 300 miejscach, dzisiaj tych miejscowości jest 413, a łącznie punktów zatrzymań jest 460. Jesteśmy też przede wszystkim bezpieczni, od 10 lat nie odnotowaliśmy żadnego poważnego wypadku na sieci kolejowej.

Pasażerowie z pewnością odczują też wzrost standardu podroży. Normą we wszystkich pociągach PKP Intercity do 2030 roku ma być m.in. klimatyzacja, gniazdka elektryczne, możliwość skorzystania z wi-fi czy dostęp do usługi gastronomicznej.

Rekordowe przewozy

PKP Intercity od lat bije kolejne rekordy. Dla spółki szczególnie owocny okazał się początek roku - od stycznia do maja z usług przewoźnika skorzystało 25 milionów pasażerów. To najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii PKP Intercity i wzrost o prawie 25 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

- Do 2030 roku chcemy przewozić 88 milionów pasażerów rocznie – zapowiada Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki - Nasza oferta przewozowa się podwoi. Pojawią się nowe miejscowości na mapie naszych połączeń. W 2023 roku, każdy miesiąc przewozów to jest nasz najlepszy miesiąc w historii. Wyniki napawają optymizmem. Te 25 milionów pasażerów w ciągu ostatnich kilku miesięcy to tyle, ile PKP Intercity przewiozło w całym 2014 roku. Zaznaczmy, że dopiero zaczynają się wakacje. Szykujemy się na kolejne rekordy. Tylko w tym roku mamy około 20 proc. pasażerów więcej. Planujemy w 2023 roku przekroczyć liczbę 60 milionów przewożonych pasażerów. Sukcesywnie zwiększamy też liczbę naszych połączeń w klasie InterCity, wygaszamy kategorię TLK, czyli Twoje Linie Kolejowe na rzecz klasy InterCity, która jest bardziej komfortowa.

Wygodny zakup biletów

Nowy system sprzedaży internetowej ma być dostępny dla podróżnych jeszcze w tym roku. To będzie największa inwestycja informatyczna w ponad 20-letniej historii PKP Intercity. Na początku roku zadebiutowała również nowa aplikacja mobilna przewoźnika, która oferuje wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania oraz oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy między innymi funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki szerokiemu wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z jedną przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży.

- Niech wybrzmią liczby, 75 procent naszych biletów jest sprzedawana w kanałach zdalnych - zaznaczał Tomasz Gontarz. - Przez internet lub przez aplikację mobilną. Nasza nowa aplikacja mobilna pojawiła się z początkiem stycznia i już została pobrana ponad pół miliona razy. Dzięki niej sprzedano ponad 730 tysięcy biletów PKP Intercity, tylko od stycznia do końca maja. Widać, że Polacy wybierają ten sposób zakupu biletów - zakończył.

Dziennik Bałtycki TV

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto