- Zawnioskowaliśmy o trzy linie: 21,31 i 134. Aktualnie rozkład jazdy jest kompletnie niedostosowany do realiów. Zmiany są potrzebne i chcemy w ten sposób wesprzeć zarówno uczniów, turystów jak i mieszkańców dzielnicy - powiedział Adam Stelmaszewski, prezes Stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Inicjatywa zakłada, że trolejbusowa linia 31 kursowałaby co 15 minut w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego, a autobusy linii 134 miałyby jeździć co pół godziny. Natomiast trolejbusy linii 21 docierałyby do przystanku Sopot Reja, a w drugą stronę do centrum Gdyni jeszcze przed godz. 8. Ideą jest stworzenie konkurencyjnego systemu dla kierowców samochodów, który odciążyłby również okoliczne miejsca postojowe.
Zarząd Komunikacji Miejskiej odpowiedział na propozycje odmownie, a decyzję argumentował między innymi brakiem możliwości sfinansowania zmian.
- Nie zgadzamy się z taką argumentacją, ponieważ pieniądze na komunikację miejską powinny być priorytetem, zwłaszcza we współczesnym uwarunkowaniu - mówią przedstawiciele Naszego Orłowa.
Stowarzyszenie już kilkukrotnie zwracało się do ZTM o wprowadzenie zmian i to nie tylko w sprawie zwiększenia częstotliwości. Społecznicy chcą, aby trolejbusy linii 321 kursowały aż na parking przy ul. Orłowskiej. Jest to przejezdna trasa, która byłaby również atrakcyjna dla turystów i odciążyłaby parkingi.
Kolejnym poruszanym aspektem jest modyfikacja rozkładu w ten sposób, aby czas przyjazdu pojazdów różnych linii komunikacji zbiorowej nie był dublowany. Pod petycją do gdyńskiej Rady Miasta podpisało się również środowisko uczniowskie oraz Młodzieżowa Rada Miasta.
- Uczniowie orłowskich szkół podkreślają potrzebę polepszenia komunikacji miejskiej w Orłowie. To jest nasze drugie podejście do tej sprawy. Teraz działamy wspólnie ze Stowarzyszeniem Nasze Orłowo - powiedział Mariusz Lasoń, wiceprzewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Gdynia.
Uzyskaliśmy komentarz Jakuba Ubycha, który jest przewodniczącym klubu radnych Samorządność. Radny podkreślił, że sytuacja nie jest taka prosta.
- Klub Radnych Samorządność nie może decydować o rozpatrzeniu petycji, ponieważ jest to w gestii Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta. Niemniej transport publiczny jest tematem stale pojawiającym się w pracach radnych miasta i z wielką uwagą przyglądamy się zmianom zachodzącym w preferencjach podróżujących. Ostatnie lata to rekordowe nakłady na nowy ekologiczny tabor, ale również proces zmian w rozkładach jazdy w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. Nie można zapominać, że zmiana w jednym miejscu ma wpływ na cały układ i w tak kluczowych kwestiach podejmowanie jakichkolwiek decyzji musi być poprzedzone analizami osób specjalizujących się w temacie - powiedział Jakub Ubych.
Nasze Orłowo działa od pół roku i obecnie zrzesza około 25 członków. Na swoim koncie stowarzyszenie ma już między innymi działania na rzecz większego uwzględnienia głosu mieszkańców przy tworzeniu planów zagospodarowania przestrzennego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?