Powiedzmy głośno #HEJTOUT

Materiał informacyjny T-Mobile
Hejt w sieci stał się normą XXI wieku - anonimowość, jaką daje Internet to żyzna gleba, na której wyrastają zatrważające ilości nienawistnych, mających zadać ból lub wywołać wstyd w odbiorcy komentarzy. Nie ma co się łudzić, że hejt zniknie z sieci jak za dotknięciem magicznej różdżki. To jednak nie oznacza, że nie mamy mocy, by siłę hejtu znacząco zredukować, o czym przekonuje Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska w swojej kampanii #HEJTOUT. Celem akcji #HEJTOUT jest – w telegraficznym skrócie - wyposażenie młodych ludzi w wiedzę, narzędzia i kompetencje, które znacząco redukują negatywne skutki psychologiczne doświadczania hejtu oraz uświadomienie dorosłych o istnieniu hejtu.

Postęp technologii a hejt

Social media zatarły granice w skali globalnej i dały jednostce nieograniczone możliwości. To bezdyskusyjnie ich wielki atut, ale nie wszystko złoto, co się świeci. Według raportu „Global 2023 Gen Z & Millenial Survey” przygotowanego przez firmę Deloitte aż 46% osób z pokolenia Z twierdzi, że social media sprawiają, że czują się oni samotni i niewystarczający. Kolejne 45% ankietowanych odczuwa presję, aby być obecnym w przestrzeni internetowej, gdzie hejt jest niemalże na każdym rogu. Mając świadomość zagrożeń w postaci przemocy, jaką jest hejt, Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska połączyły siły, aby wesprzeć młodych użytkowników sieci i powiedzieć głośno #HEJTOUT w swojej najnowszej kampanii.

- W T-Mobile chcemy wspierać wszystkich, którzy korzystają z nowych technologii, aby ta cyfrowa podróż była dla nich pozytywnym doświadczeniem. Jednak w wirtualnym świecie, gdzie granice szacunku do drugiej osoby, nie zawsze są respektowane, musimy pokazać młodym ludziom, jak odpowiedzialnie i rozsądnie podchodzić do hejtu. Dlatego cieszymy się, że wraz z Fundacją SEXEDPL i zaangażowanymi TikTokerami możemy uświadamiać pokolenie Z jak zmniejszyć moc hejtu - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska.

- Zajęliśmy się wspólnie z T-Mobile tematem hejtu, ponieważ młode osoby, które korzystają z naszego wsparcia, zgłaszają cyberprzemoc związaną z homofobią, transfobią, body shamingiem, zawstydzaniem procesu dojrzewania, szowinizmem. Młodzi ludzie nie mają wykształconego poczucia własnej wartości ani nie potrafią filtrować wiadomości, na które trafiają, dlatego tak ważne jest, aby pokazać im, jak poradzić sobie w tej trudnej dla nich sytuacji. A skoro możemy do nich dotrzeć przez social media, to warto z tego skorzystać – mówi Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji SEXEDPL.

Świadomość i wiedza - skuteczna tarcza

Warsztaty i specjaliści „na łączu”, czyli skuteczna ochrona przed hejtem

Głównym założeniem projektu jest przede wszystkim poszerzenie świadomości na temat hejtu samego w sobie. Powód jest prosty - młodzież „uzbrojona” w wiedzę, czym jest hejt, wie, jak skutecznie się przed nim bronić i mu przeciwdziałać. Organizatorom kampanii zależy również na popularyzacji sięgania po pomoc w trudnych sytuacjach, między innymi za pomocą Antyprzemocowej Linii Pomocy Fundacji SEXEDPL 720 020 020, której parterem technologicznym został T-Mobile Polska. Każdy dzwoniący może liczyć nie tylko na serdeczne słowo wsparcia, ale przede wszystkim kontakt z profesjonalistą.

W ramach projektu zaplanowany jest także cykl 6 dyżurów, w trakcie których specjaliści udzielą odpowiedzi na nurtujące pytania. Wszyscy eksperci biorący udział w akcji #HEJTOUT będą dostępni w aplikacji Tellonym, gwarantującej poczucie bezpieczeństwa dzięki umożliwieniu anonimowego zadawania pytań. Wśród ekspertów znajdą się m.in. psycholog, pedagożka, psychiatra, prawnik czy seksuolożka. Ponadto, w styczniu 2024 roku odbędą się dwa warsztaty kierowane do rodziców, opiekunów oraz osób pracujących z młodymi ludźmi, mających bezpośredni wpływa na ich zdrowie psychiczne. Zwieńczeniem projektu będzie publikacja trzech scenariuszy lekcji do wykorzystania w pracy z młodzieżą na temat hejtu. Do współpracy w projekcie zaproszone zostały osoby, które aktywnie działają w mediach społecznościowych i wielokrotnie spotykały się z hejtem m.in. Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas. Wsparciem projektu i współkoordynatorką cyklu jest edukatorka Aga Szuścik.

Bądź na bieżąco i powiedz razem z nami #HEJTOUT. Śledź profile instagramowe i tik tokowe @sexedpl oraz @tmobilepl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Powiedzmy głośno #HEJTOUT - Portal i.pl

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto