Kolejowa przebudowa: od czerwca utrudnienia w Trójmieście

Kazimierz NetkaZaktualizowano 
T. Bołt
Remonty, modernizacja i budowa linii kolejowych w Pomorskiem pochłoną ponad 2 miliardy złotych. Dzięki temu pomorskie linie staną się bardziej europejskie. W efekcie za trzy lata pociągi na trasach dalekobieżnych przyspieszą do 160 km/godz., a na niektórych odcinkach nawet do 200 km/godz., czyli pojadą prawie dwukrotnie szybciej niż obecnie.

Ale zanim najważniejsze trasy zostaną wyremontowane, pasażerów czeka udręka. Najgorzej może być w rejonie Trójmiasta już w czerwcu. Najważniejsze i największe pod względem zakresu działania będą prowadzone w Trójmieście, na fragmencie trasy E-65 między Pruszczem Gdańskim i Gdynią, na długości około 40 kilometrów. Mają kosztować ponad 1 mld zł.

- Nie będzie to prosta naprawa torów, ale odtworzenie linii, niemal od podstaw - stwierdził Zbigniew Szafrański, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

W związku z tym od 1 czerwca będzie zmieniony rozkład jazdy. Ruch pociągów dalekobieżnych na trasie Gdańsk - Gdynia zostanie bardzo ograniczony, do około 30 procent obecnego natężenia. Część pociągów zdążających z południa i ze wschodu kraju do Gdyni, zakończy kurs w Tczewie, gdzie pasażerowie przesiądą się do SKM-ek, które dowiozą ich do Trójmiasta. Tak może być przez około dwa lata. Podróż między Warszawą i Trójmiastem potrwa nawet siedem godzin, ale po zakończeniu modernizacji dystans ten pokonamy w ciągu niespełna trzech godzin.

Powstają bezkolizyjne skrzyżowania dróg lokalnych z międzynarodową koleją E-65. Właśnie wczoraj oddano w Pomorskiem do użytku pierwszy wiadukt, w Miłobądzu. W Pszczółkach planowany jest tunel dla samochodów. Jeszcze w tym roku otwarte zostaną wiadukty w Różynach, Cieplewie, Skowarczu i przejazd pod torami w Łęgowie.

Modernizowana jest nie tylko międzynarodowa linia kolejowa E-65. Znacząco unowocześniony zostanie helski kolejowy korytarz transportowy między Redą i Helem, a roboty ruszą po wakacjach. Po ich zakończeniu pociągi będą jeździć do 100 km/godz. W przyszłym roku zacznie się przebudowa trasy Gdynia - Kościerzyna. Celem jest skrócenie czasu pokonywania tego ponad 60-kilometrowego odcinka i przyspieszenie pociągów do maksymalnej prędkości do 120 km/godz.

W planach jest też naprawa torów między Tczewem i Bydgoszczą (na szlaku CE-65), a także rewitalizacja trasy Malbork - Grudziądz i wzmocnienie odcinków do Łeby i Ustki.

polecane: Polska jest częścią zagłębia motoryzacyjnego Europy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3