Obiekt będzie w dużej części przeszkloną, czterokondygnacyjną bryłą o łącznej kubaturze prawie 10 tys. metrów sześć. Forma architektoniczna ma nawiązywać do terminalu, który powstanie w jej bliskim sąsiedztwie. Mieścić się w nim będzie przede wszystkim baza Lotniskowej Straży Pożarnej oraz zaplecze biurowo-szkoleniowe i sanitarno-socjalne dla wszystkich służb i operatorów działających na lotnisku cywilnym tj. dla: Służby Celnej, Służby Ochrony Lotniska, Policji, Zarządu Portu Lotniczego, Handlingu, Służby Technicznego Utrzymania Lotniska, Służby Dyżurnego Operacyjnego Portu, a w przyszłości także Straży Granicznej.
- Projekt jest tak przygotowany, by w miarę rozwoju lotniska można go było rozbudować o kolejne 3 tys. metrów sześć. kubatury - mówi Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu i rozwoju Portu Lotniczego Gdynia Kosakowo. - Jesteśmy na etapie ustalania ostatnich szczegółów z projektantem, więc niebawem będziemy już mogli ogłaszać przetarg na wykonanie obiektu.
Do końca miesiąca ma zostać także ogłoszony przetarg mający wyłonić wykonawcę terminala General Aviation, a pod koniec roku powinna rozpocząć się jego budowa. Mając na uwadze fakt, że do czasu rozpoczęcia turnieju Euro 2012 pozostało nieco ponad siedem miesięcy, należy liczyć się z możliwością, że realizacja budowy terminala zostanie ukończona już po zakończeniu Euro, nawet jeśli weźmie pod uwagę fakt, że terminal budowany będzie z gotowych elementów. Władze Spółki zapewniają jednak, że budynek terminala nie jest niezbędny by lotnisko mogło w tym czasie już funkcjonować.
Wyburzono schronohangary pod budowę lotniska Gdynia-Kosakowo
Najważniejszą sprawą jest zarejestrowanie samego lotniska cywilnego a do tego oddanie do użytku terminalu GA nie jest konieczne - twierdzi Piotr Szpajer, tym bardziej, że lotnisko na początku swojego funkcjonowanie nie ma obsługiwać ruchu pasażerskiego, a jedynie małe samoloty takie jak awionetki czy bussinesjety. A funkcja wspomagająca podczas EURO gdańskie lotnisko opierać się ma na możliwości jedynie parkowania tu samolotów pasażerskich.
W grudniu po rozlosowaniu grup turnieju Euro 2012 będziemy mogli nieco więcej powiedzieć na temat możliwych prognoz dotyczących ruchu lotniczego w zakresie operacji General Aviation. Jeśli będzie taka potrzeba, przygotujemy z pewnością odpowiednią infrastrukturę tymczasową do przyjęcia załóg i podróżnych małych samolotów.
Jedną z priorytetowych inwestycji jest natomiast układ drogowy wraz instalacją niezbędnych mediów. Tu pojawiły się komplikacje związane z koniecznością unieważnienia przetargu ze względu na konieczność nadania klauzuli niejawności dokumentacji geodezyjnej. Analogiczna sytuacja miała miejsce w przypadku przetargu na przebudowę nawierzchni płyty lotniska.
- Oba przetargi zostały jednak już ogłoszone ponownie i niebawem nastąpi ich rozstrzygnięcie. W przypadku nawierzchni płyty termin składania ofert upływa dziś, układu drogowego - w najbliższy wtorek - tłumaczy Piotr Szpajer. Prace projektowe w obu wypadkach powinny się zatem zacząć już niebawem.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?