Zakup stu procent udziałów Sealand Logistics odbędzie się w trzech transzach. Na transakcję zgodzić musi się jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zanim zakup zostanie sfinalizowany, Sealand Logistics poddana zostanie też tzw. due diligence, czyli szczegółowemu badaniu kondycji tej spółki.
Gdyński C.Hartwig jest częścią grupy kapitałowej OT Logistics SA. W 2014 roku stała się ona także właścicielem Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Tym samym grupa, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jeszcze dynamiczniej rozwija działalność w regionie.
- Przejęcie spółki Sealand Logistics doskonale wpisuje się w realizację ogłoszonej niedawno, nowej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics - deklaruje Ryszard Warzocha, prezes zarządu C.Hartwig Gdynia i wiceprezes OT Logistics - Chcemy bowiem zwiększyć udział w rynku spedycyjnym, w tym w zakresie spedycji kontenerowej, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych marży. Dzięki współpracy w grupie możemy wykorzystać potencjał obecnych i nowych klientów, a także szerokie doświadczenie, by zwiększyć skalę działalności C.Hartwig Gdynia i umocnić naszą pozycję.
_Sealand Logistics _jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Spółka oferuje również usługi spedycji lotniczej, kolejowej i drogowej. Działa na wszystkich kierunkach geograficznych, współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami i zawiera kontrakty na fracht morski do i z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Australii oraz całej Europy.
W ubiegłym roku OT Logistics SA wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 752,3 mln zł. Zysk netto wyniósł 15,6 mln zł. Strategia przewiduje, że za 5 lat przychody wzrosną do ok. 4 mld zł.
Osiągnięcie strategicznego celu ma zapewnić m.in budowa terminalu agro w porcie gdańskim.
- Już niebawem rozpoczniemy w Gdańsku prace przy budowie największego na południowym Bałtyku terminalu do przeładunku towarów rolnych. Za 5 lat możemy mieć 50-proc. udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc Rosji - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Obecnie OT Logistics jest operatorem trzech portów na Bałtyku: OT Port Świnoujście, OT Port Kołobrzeg i OT Port Gdynia. W perspektywie dwóch lat dołączy do nich terminal w Gdańsku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?