Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

C.Hartwig umacnia swoją pozycję i kupuje gdyńską spółkę

Szymon Szadurski
Terminal drobnicowy w porcie gdyńskim
Terminal drobnicowy w porcie gdyńskim T.Bołt
Działające w Gdyni firmy, związane z branżą gospodarki morskiej, konsolidują siły. Gdyński C.Hartwig S.A. zawarł właśnie warunkową umowę nabycia Sealand Logistics, jednego z liderów spedycji kontenerowej w Polsce. Kwota transakcji opiewa na co najmniej 51 mln zł.

Zakup stu procent udziałów Sealand Logistics odbędzie się w trzech transzach. Na transakcję zgodzić musi się jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zanim zakup zostanie sfinalizowany, Sealand Logistics poddana zostanie też tzw. due diligence, czyli szczegółowemu badaniu kondycji tej spółki.

Gdyński C.Hartwig jest częścią grupy kapitałowej OT Logistics SA. W 2014 roku stała się ona także właścicielem Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Tym samym grupa, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jeszcze dynamiczniej rozwija działalność w regionie.

- Przejęcie spółki Sealand Logistics doskonale wpisuje się w realizację ogłoszonej niedawno, nowej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics - deklaruje Ryszard Warzocha, prezes zarządu C.Hartwig Gdynia i wiceprezes OT Logistics - Chcemy bowiem zwiększyć udział w rynku spedycyjnym, w tym w zakresie spedycji kontenerowej, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych marży. Dzięki współpracy w grupie możemy wykorzystać potencjał obecnych i nowych klientów, a także szerokie doświadczenie, by zwiększyć skalę działalności C.Hartwig Gdynia i umocnić naszą pozycję.

_Sealand Logistics _jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Spółka oferuje również usługi spedycji lotniczej, kolejowej i drogowej. Działa na wszystkich kierunkach geograficznych, współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami i zawiera kontrakty na fracht morski do i z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Australii oraz całej Europy.

W ubiegłym roku OT Logistics SA wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 752,3 mln zł. Zysk netto wyniósł 15,6 mln zł. Strategia przewiduje, że za 5 lat przychody wzrosną do ok. 4 mld zł.

Osiągnięcie strategicznego celu ma zapewnić m.in budowa terminalu agro w porcie gdańskim.

- Już niebawem rozpoczniemy w Gdańsku prace przy budowie największego na południowym Bałtyku terminalu do przeładunku towarów rolnych. Za 5 lat możemy mieć 50-proc. udział w przeładunkach agro na Bałtyku, nie licząc Rosji - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.

Obecnie OT Logistics jest operatorem trzech portów na Bałtyku: OT Port Świnoujście, OT Port Kołobrzeg i OT Port Gdynia. W perspektywie dwóch lat dołączy do nich terminal w Gdańsku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: C.Hartwig umacnia swoją pozycję i kupuje gdyńską spółkę - Gdynia Nasze Miasto

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto