Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bilet na podróż pociągiem PKP Intercity kupić można już przez Google Maps. Następna nowinka od kolejowego przewoźnika

red
Wideo
od 16 lat
Osoby korzystające przy planowaniu podróży z Google Maps mogą już skorzystać z opcji łatwego przekierowania na stronę Polskich Kolei Państwowych Intercity i zakupu biletu tego przewoźnika. Tym samym należąca do Skarbu Państwa spółka rozszerza sieć sprzedaży.

PKP Intercity współpracują z Google Maps. Co dokładnie się zmieniło?

Identyczna funkcja została już wcześniej wprowadzona w aplikacji Jakdojade. Jak informują przedstawiciele PKP Intercity, spotkało się to z pozytywnym przyjęciem ze strony podróżnych.

Rozwiązanie to postanowiono więc zastosować także przy okazji współpracy z Google Maps. Już teraz pasażerowie używający aplikacji internetowego potentata mogą korzystać z funkcji „kup bilet”, która przeniesie ich do możliwości zawarcia transakcji w systemie e-IC.

Dzięki temu klienci PKP Intercity mają możliwość zaoszczędzenia czasu niezbędnego do szukania odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika. To szczególnie przydatna funkcja dla pasażerów korzystających z transportu mieszanego.

Funkcja „kup bilet” poprzez Google Maps dostępna jest obecnie przy okazji planowania podróży na wielu połączeniach krajowych. W przyszłości mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.

- Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google - mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity. - Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż. Kolejna współpraca z zewnętrznym kanałem to ukłon w ich stronę. Pracujemy nad tym, by sieć sprzedaży z każdym miesiącem się powiększała.

PKP Intercity poszukują klientów w internecie, lecz nie tylko

W sierpniu tego roku do sieci sprzedaży kolejowego przewoźnika dołączyło dwóch kolejnych partnerów, Infobus oraz eTravel.

Integracja z nimi zakończyć ma się w ciągu trzech miesięcy. Ponadto w maju zeszłego roku spółka nawiązała współpracę z dużymi serwisami, sprzedającymi bilety, jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. Podróżni chętnie korzystają z takich opcji, na co wskazują statystyki. Tylko do końca lipca sprzedanych zostało w ten sposób już ponad 4,3 miliona biletów.

Przewoźnik uruchomił już także aplikację na smartfony zintegrowaną z systemem sprzedaży. Zamierza ponadto rozszerzać stacjonarną sieć.

Jak deklarują przedstawiciele PKP Intercity, pasażerowie, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w niedalekiej przyszłości będą mogli nabywać je w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych.

Trwa głosowanie...

Jak często korzystasz z połączeń kolejowych, wybierając się w podróż w Polskę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto