Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zwycięzcy w akcji „Podaj dalej ciepło”. Autorzy trzech projektów otrzymają dofinansowanie na ich realizację [zdjęcia]

red.
Zajęcia dla osób z autyzmem, nauka angielskiego dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wielki piknik sąsiedzki – to właśnie te projekty zwyciężyły w akcji „Podaj dalej ciepło”. Ich autorzy zdobyli największą liczbę głosów i otrzymają dofinansowanie na ich realizację.

Akcja „Podaj dalej ciepło” odbyła się po raz dziewiąty. W jej ramach wspierane są najbardziej cenne inicjatywy realizowane w Gdyni przez organizacje pozarządowe oraz podmioty ekonomii społecznej. Motywem przewodnim tej edycji było „Międzypokoleniowe miasto w otwartych przestrzeniach społecznych”.

Do udziału w akcji zgłosiło się tym razem sześć organizacji: Fundacja Nadaktywni, Związek Stowarzyszeń Bank Żywności w Trójmieście, Gdyńska Fundacja „Dom Marzeń”, Fundacja Zmian Społecznych „Kreatywni”, Fundacja „Słoneczna jesień” oraz Fundacja „Adapa”. Przygotowały one różnego rodzaju projekty. Potem głosowali na nie internauci. Te, które uzyskały najlepszy wynik, wygrały.

– Gdynianie mogli głosować na bardzo ciekawe projekty, wpisujące się w politykę międzypokoleniowego miasta, czyli stwarzające warunki dla rzeczywistego współdziałania i dialogu międzygeneracyjnego, sprzyjające budowaniu poczucia wspólnoty i trwałych relacji pomiędzy gdynianami w różnym wieku. Docenili zarówno projekty realizowane z myślą o osobach z różnego typu niepełnosprawnościami, jak i otwarte dla wszystkich wydarzenie, jakim jest piknik sąsiedzki w Chyloni – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Autorzy trzech projektów, które uzyskały największa ilość głosów, otrzymają dofinansowanie na ich realizację. Nagrody to: 20 tysięcy złotych za pierwsze miejsce, 15 tysięcy złotych za drugą lokatę oraz 10 tysięcy złotych za trzecie miejsce. Akcja zakończyła się w grudniu, a w czwartek, 25 stycznia, w Gdyńskiej Szkole Filmowej, odbyło się jej oficjalne podsumowanie. Podczas uroczystości laureaci otrzymali czeki z nagrodami.

Najwięcej głosów internautów dostał „Katalog C.O”, realizowany przez Fundację Adapa. To inicjatywa skierowana do osób z autyzmem oraz ich rodziców, dziadków, znajomych i sąsiadów. Zakłada organizowanie otwartych spotkań z ciekawymi osobami i późniejsze przygotowywanie przez uczestników autoryzowanych biogramów. Projekt działa na zasadach podobnych do popularnej w ostatnim czasie tzw. żywej biblioteki.

Drugie miejsce zajął projekt „English for Us” zgłoszony przez Gdyńską Fundację „Dom Marzeń”. To cykl zajęć z języka angielskiego oraz zajęć teatralnych w języku angielskim dla osób z niepełnosprawnością intelektualną - przy udziale ich rodziców, wolontariuszy i nauczycieli. Trzecie miejsce przyznano „Europejskiemu Dniu Sąsiada”, który prowadzi Fundacja Zmian Społecznych „Kreatywni”. To impreza organizowana przez mieszkańców, liderów i wolontariuszy dla lokalnej społeczności w Chyloni. Odbywa się co roku od dziewięciu lat.

Wszystkie te projekty wspierają rozwój przestrzeni, które są przyjazne dla wszystkich pokoleń, stwarzają warunki dla współdziałania, poczucia wspólnoty i trwałych relacji międzypokoleniowych.

Organizatorami akcji „Podaj dalej ciepło” są: PGE Energia Ciepła S.A. Oddział Wybrzeże i OPEC sp. z o.o., w partnerstwie z miastem Gdynia.

Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]

Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji

Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania

Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu

Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto