reklama

Zakończył się Dialog Techniczny w sprawie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni [wizualizacje]

SZZaktualizowano 
Tak prezentował będzie się Port Zewnętrzny w Gdyni ZMPG S.A.
Władze gdyńskiego portu wykonały już kolejny, ważny krok, przybliżający rozpoczęcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Zakończono dialog techniczny, który był ważnym etapem przygotowującym do tej wielkiej inwestycji. Udział w nim wzięło trzynaście podmiotów z różnych branż.

Celem dialogu technicznego było pozyskanie informacji od potencjalnych interesariuszy projektu odnośnie koncepcji projektu budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim najnowszych, najkorzystniejszych oraz najlepszych rozwiązań technicznych, technologicznych, prawnych, wykonawczych, organizacyjnych, handlowych, ekonomicznych oraz logistycznych. Wypracowane koncepcje przekazywane były bezpośrednio do biura projektowego, zajmującego się przygotowaniem korekty ostatecznej wersji dla Portu Zewnętrznego. Ta potężna inwestycja kosztować może nawet kilka miliardów złotych. Zarządcy portu uznali jednak, że jej realizacja jest koniecznością, aby utrzymać konkurencyjność w basenie Morza Bałtyckiego.

Czytaj także: Ważna umowa gdyńskiego portu. Porozumienie ułatwi znalezienie pieniędzy na spektakularne inwestycje

- Budowa Portu Zewnętrznego to kluczowa inwestycja wpisująca się w Program Rozwoju Polskich Portów Morskich do roku 2020 z perspektywą do 2030 roku - podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - To również największa inwestycja w nowożytnej historii Portu Gdynia, której celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej w regionie Morza Bałtyckiego. Jako załoga Portu Gdynia jesteśmy wszyscy w pełni zdeterminowani do skutecznego wdrożenia tego ambitnego przedsięwzięcia inwestycyjnego w życie.

Przypomnijmy tylko, że koncepcja budowy Portu Zewnętrznego jest podstawą do jego sprawnego oraz efektywnego funkcjonowania w przyszłości. Inwestycja wzmocni potencjał przeładunkowy i zapewni konkurencyjność Portu Gdynia z innymi portami basenu Morza Północnego i Adriatyckiego. Warto w tym miejscu podkreślić, że w mijającym właśnie roku Port Gdynia znów pobił rekordy przeładunków, przekraczając poziom 23 mln ton. Zdaniem jego zarządców daje to solidną podstawę i potwierdzenie, że obrana ścieżka rozwoju jest właściwa. Nowa inwestycja to nie tylko port i infrastruktura służąca lepszej komunikacji z centrum Polski. To także ocena warunków środowiskowych i ekologicznych akwenu na którym ma powstać Port Zewnętrzny.

Czytaj także: Gdyński port szuka partnerów w Chinach. Zarząd z wizytą w Szanghaju

W ramach przygotowań do wbicia przysłowiowej pierwszej łopaty prowadzony jest m. in. monitoring przyrodniczy przez specjalistów z Uniwersytetu Gdańskiego. Jak można usłyszeć w gdyńskim porcie, wykonywane są też inne, bardzo istotne badania związane choćby z modelowaniem hałasu, jaki może emitować nowy port, aby maksymalnie ograniczyć lub wręcz wyeliminować jego emisję na dzielnice mieszkalne i biurowe, głównie Śródmieście. Jest to niezwykle istotne, bo w swoim podstawowym założeniu Port Zewnętrzny to jednocześnie koncepcja budowy „green and smart port” - czyli portu ekologicznego. Według założeń inwestycja ma być gotowa w 2026 roku.

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Cieszmy się takimi planami,ale nikt z władz miasta nie mówi że po realizacji nowej przystani promowej, na Wiśniewskiego pojawią się tysiące samochodów i ciężarówek,które dzisiaj zjeżdżają z estakady prosto na promy.Już są korki,a co dodatkowo po realizacji zewnętrznego portu,uruchomieniu portu lotniczego i nowych osiedli ????!!!!. Będzie prawdziwy komunikacyjny koszmar. Jednak nic nie zmieni samozadowolenia rządzących Gdynią.

o
olo

Tak, Gdynia to komunikacyjny koszmar, UM Gdynia nic nie robi w kierunku poprawy, poza oczekiwaniem na jakies rozwiazanie bez wydawania kasy przez UM Gdynia. Rozbudowa bez przebudowy sieci drogowej to mzonki.

G
Gość

Taaaaak, jasne, a dojazd do portu zewnętrznego poprzez istniejącą siatkę dróg. Estakada Kwiatkowskiego, szlabany pomiędzy Chylońską a Hutniczą itd itp.
Plany, wizualizacje, mydlenie oczu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3