Zwodowany statek jest jednym z dwóch dwustronnych promów pasażersko-samochodowych, jakie stocznia buduje w ramach kontraktu zawartego w lutym ubiegłego roku. To już szósty statek zbudowany dla tego samego odbiorcy. Wcześniej oddane cztery jednostki obsługują już ruch pasażerski na wodach Norwegii.
Zobacz też: Wodowanie statku w Stoczni Gdańsk. Bergensfjord już w wodzie [ZDJĘCIA/ FILM]
Zwodowana wczoraj jednostka należy do wyjątkowych. Zalicza się do największych dotychczas zbudowanych przez stocznię i największych w swojej klasie pływających w Norwegii. Wraz z drugą taką jednostką będącą w trakcie budowy są pierwszymi na świecie statkami napędzanymi wyłącznie paliwem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Napęd pozwoli do maksimum obniżyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statki o długości 123 metrów będą zabierać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Zaawansowane systemy nawigacji i automatyki pozwolą na obsługę jednostek przy minimalnym stanie załogi.
Promy budowane są według projektu opracowanego przez biura konstrukcyjne - norweskie LMG Marin oraz Remontowa Marine Design&Consulting. Nadzór nad budową sprawują towarzystwa klasyfikacyjne Det Norske Veritas i Norwegian Maritime Authority.
Remontowa Shipbuilding nie narzeka na brak pracy. Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi morskich instalacji wydobywczych.
- Liczba tych ostatnich wkrótce wzrośnie dzięki podpisaniu przed dwoma tygodniami nowego kontraktu na budowę statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - poinformował Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowej Shipbuilding SA.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?