Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wizyta posłów w porcie w Gdyni. Parlamentarzyści zachwycenia wynikami i inwestycjami [ZDJĘCIA]

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Reprezentanci sejmowa komisji Skarbu Państwa zachwyceni są wynikami i perspektywą rozwoju gdyńskiego portu. Parlamentarzyści gościli we środę w Gdyni, wizytując nie tylko portowe spółki, ale także oba terminale kontenerowe.

Niezwykle zadowalającymi nazwali m.in. wyniki przeładunków i finansowe, a także zrealizowane w ostatnich latach i zaplanowane na przyszłość inwestycje.

- Jesteśmy pod wrażeniem tego, co dzieje się w porcie w Gdyni - mówi Tadeusz Aziewicz, przewodniczący sejmowej komisji Skarbu Państwa. - Doceniamy znakomite wyniki oraz udanie przeprowadzone procesy prywatyzacji portowych spółek. Port w Gdyni rozwija się i prowadzi inwestycje, na które skutecznie pozyskuje środki z Unii Europejskiej. Oby tak dalej. Rozwój tej spółki jest modelowym przykładem tezy, którą powtarzałem wielokrotnie, iż polskie porty nie powinny zostać poddane komunalizacji i przejść pod pieczę samorządów. Jak widać, z nadzorem nad nimi bardzo dobrze radzi sobie Skarb Państwa.

**Czytaj także:

Port w Gdyni się rozwija. Powstanie nowoczesna stacja kolejowa

**

Port w Gdyni zanotował w 2014 roku imponujący, rekordowy w swojej 92-letniej historii poziom przeładunków, który sięgnął 19,4 mln ton. Zakończył też minione dwanaście miesięcy na plusie, wynik finansowy przekroczył 110 mln zł netto. Wpływ na to miała głównie prywatyzacja Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG). Należącą dawniej do portu spółkę zakupiła szczecińska firma OT Logistics, płacąc 45, 4 mln zł. Także obecny rok rozpoczął się bardzo dobrze.

- Wskaźniki przeładunków za pierwsze dwa miesiące są nawet wyższe od uzyskanych w analogicznym okresie ubiegłego roku - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes portu w Gdyni. - Chcemy ugruntować pozycję lidera w segmencie zbóż i to nam się udaje. Jeśli tylko utrzyma się dobra pogoda, w marcu może paść w tym względzie rekord. Wjeżdżają i wyjeżdżają z portu w Gdyni długie sznury ciężarówek, załadowane pszenicą.

Port tylko w najbliższych latach na rozwój infrastruktury wydać chce ponad pół miliarda zł. Za pieniądze te powstaną m.in. nowe nabrzeża, place składowe, magazyny i obiekty biurowe. Planowane jest też pogłębienie kanałów portowych i budowa większej obrotnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto