Przebudowa zwiększyła przepustowość węzła. Obecnie może przejechać tamtędy nawet 5200 samochodów na godzinę, czyli o 44 proc. pojazdów więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji. W ramach prac powstał również wiadukt kolejowy i drogowy, kładka pieszo-rowerowa, przystanki wraz z zatokami, jezdnie, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace rozpoczęto w listopadzie 2009 r.
- Węzeł jest tak zaprojektowany, by można go było rozbudowywać, jeśli w przyszłości będzie taka potrzeba - mówi Joanna Grajter, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Przebudowa kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln miasto otrzymało ze środków unijnych.
CZYTAJ TAKŻE: Ostatnia część tunelu węzła Wzgórze św. Maksymiliana będzie gotowa za miesiąc
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?