18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Gdyni modernizują tory kolejowe obok dworca. Trwa modernizacja linii kolejowej E-65

Agata Grzegorczyk
Peron 4 i 5 w Gdyni Głównej podczas remontu linii E-65 (stan na 28 kwietnia 2011)
Peron 4 i 5 w Gdyni Głównej podczas remontu linii E-65 (stan na 28 kwietnia 2011) Daniel Malecki, licencja: CC BY-SA 3.0
Tam, gdzie wzdłuż ulicy Morskiej biegł tor towarowy, jest już tylko piach. Nie ma też śladu po peronie piątym - najbliższym jezdni. Znikły też tory między peronem piątym i czwartym, po których pociągi jeździły jeszcze w ubiegłym miesiącu. Prace, które mieszkańcy obserwują na terenie gdyńskiego głównego dworca kolejowego związane są z modernizacją linii kolejowej E-65 łączącej Gdynię z Warszawą.

Zobacz także: Historyczne odkrycie na dworcu

Realizacja części inwestycji dotycząca dworca Gdynia Główna rozpoczęła się pod koniec kwietnia tego roku. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol i Feroco. Etap obejmujący prace od Gdyni Chyloni do Sopotu kosztować będzie PKP 450 mln zł. Całość modernizacji trasy E-65 jest dofinansowywana przez Unię Europejską w 75 procentach.

To, co się dzieje na dworcu w Gdyni, wzbudza spore zainteresowania wśród mieszkańców miasta.

- Właśnie wracam z placu budowy i widziałem, jak ktoś robił zdjęcia nieistniejącego peronu - mówi Julian Skrochocki, dyrektor gdyńskiego zakładu Linii Kolejowych PKP . - Oczywiście taki stan rzeczy nie będzie trwał długo. Powstanie nowy peron piąty, ale bliżej ul. Morskiej.

Peron przenoszony jest przede wszystkim z powodu powodującego problemy toru 7.

**Zobacz też:

Województwo dwóch prędkości. Czy Metropolia jest potrzebna?

**

- Umiejscowiony był on tak, że z pociągu na nim stojącego można było wysiadać jednocześnie z obu stron, na perony 4 i 5. A to nie było bezpieczne rozwiązanie - tłumaczy Julian Skrochocki. - Teraz od płotu przy ul. Morskiej będziemy mieć kolejno - peron 5, 3 tory, z których środkowy będzie towarowym, peron czwarty i dalej już tak jak wcześniej.

Pozostałych peronów nie czeka już tak poważna przebudowa jak piątego, ale wszystkie zostaną zmodernizowane i otrzymają nowe wiaty. Powstanie też Lokalne Centrum Sterowania, które pozwoli kierować ruchem od Chyloni po Sopot dyżurnemu w Gdyni. Prace na dworcu Gdynia Główna mają zakończyć się w ciągu najbliższych 34 miesięcy.

Zobacz zdjęcia z remontu torów w Gdyni

Równolegle z przebudową peronów odbywa się też modernizacja budynku dworca.

W tej chwili wykonywane są tam prace w piwnicach oraz części biurowej, m.in. wymiana instalacji i izolacja fundamentów. Natomiast już w przyszłym tygodniu robotników zobaczymy już także na zewnątrz budynku - rozpocznie się remont dachu, a pod koniec miesiąca wymiana okien i renowacja elewacji. Prace mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2012 roku, a prowadzi Mostostal Warszawa. Pochłoną 40 mln złotych. Także dofinansowuje je Unia Europejska.

Przeczytaj także: Gdynia najatrakcyjniejsza dla biznesu według miesięcznika Forbes

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto