Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W 2012 roku rozpocznie się remont torów z Gdyni do Kościerzyny

Tomasz Tulula
Inwestycja zakłada również budowę nowego przystanku kolejowego w Żukowie.
Inwestycja zakłada również budowę nowego przystanku kolejowego w Żukowie. J. Stefanowska
Już za dwa lata znacznie poprawić się ma komfort pasażerów podróżujących pociągiem z Kaszub do Trójmiasta, bowiem wiosną 2012 roku rozpoczną się prace związane z modernizacją linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. Przetarg wygrała włoska firma Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie, która 5 października podpisze umowę z przedstawicielami Polskich Linii Kolejowych.

Dzięki modernizacji odcinek z Gdyni do Kościerzyny będzie można pokonać znacznie szybciej, zaś za sprawą budowy węzła w Glinczu w przyszłości będzie możliwe odnowienie połączenia Kartuzy - Glincz na trasie nieaktywnego odcinka Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański.

PKM najpierw z lotniska Rębiechowo do Gdyni

Włoska firma zajmie się kompleksową przebudową istniejącej nitki nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. Wyremontowanych zostanie 60 km szyn, zaś na odcinku 13 km ułożone zostaną nowe tory. Na całej długości odcinka będą wykonane prace okołotorowe i nawierzchniowe. Ponadto zadanie przewiduje korektę kilku łuków, wiaduktów, rozjazdów kolejowych instalację trzech urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo naprawiona będzie nawierzchnia na 20 przejazdach kolejowych i wyremontowane zostaną istniejące perony i urządzenia do obsługi podróżnych na 13 stacjach i przystankach osobowych.

- Taki zakres prac pozwoli pasażerom podróżować w pełnym komforcie - zapewnia Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Ta wielomilionowa inwestycja pozwoli również skrócić czasu przejazdu, gdyż pociągi będą mogły osiągać na tym odcinku znacznie większe prędkości. Dotychczas było to do 90 kilometrów na godzinę, zaś po gruntownej modernizacji prędkość pociągów wzrośnie do 120 kilometrów na godzinę.

PKM zwiększy hałas na osiedlach?

Bardzo ważna dla rozwoju sieci połączeń kolejowych na Kaszubach będzie z pewnością niebrana pod uwagę w początkowych założeniach modernizacja i automatyzacja węzła w Glinczu. Tam linia 201 z Gdyni do Kościerzyny przecina się z trasą Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański. Węzeł ten pozwoli w przyszłości nie tylko na bezpośrednie połączenie Kartuz z Gdynią, gdyż po zmodernizowaniu kilku dodatkowych odcinków torów będzie możliwe też połączenie Kartuz z Gdańskiem. To wpisywać się już będzie w założenia projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Włosi wygrali przetarg na kwotę blisko 87 mln zł. Pierwszy etap prac sfinansowany zostanie przez PLK oraz Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, przy wykorzystaniu środków RPO.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto