Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel podziemny w Gdyni. Ma usprawnić ruch w okolicy dworca Gdynia Główna

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Tunel dla pieszych i rowerzystów przekopany ma zostać w okolicach dworca kolejowego w Gdyni
Tunel dla pieszych i rowerzystów przekopany ma zostać w okolicach dworca kolejowego w Gdyni Przemek ŚWIDERSKI
Pod jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Gdyni - ulic 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd - przekopany zostanie tunel.

Dotychczas plan zakładał budowę nad ul. Podjazd kładki pieszo-rowerowej, w 2013 roku została nawet wykonana dokumentacja kosztorysowo-projektowa dla tej inwestycji. Teraz jednak urzędnicy doszli do wniosku, iż tego typu udogodnienie na feralnym skrzyżowaniu nie wystarczy. Aby usprawnić ruch w okolicach dworca Gdynia Główna, którędy codziennie przejeżdża tysiące samochodów i liczne pojazdy komunikacji miejskiej, potrzebny jest tunel.

Tunel podziemny w Gdyni. Czytaj więcej o koncepcjach zagospodarowania okolicy dworca Gdynia Główna.

- Podjęta została decyzja o zaprojektowaniu tunelu, który ze względów technicznych należy wybudować przed wykonaniem skrzyżowania i kładki - zapowiada Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. Dodaje jednocześnie, iż w projekcie budżetu na 2015 rok zabezpieczone zostały środki na sporządzenie dokumentacji dla tunelu. Kiedy będzie już ona gotowa, w kolejnych latach będzie można rezerwować pieniądze na tę inwestycję, a także na budowę kładki i przebudowę całego przydworcowego skrzyżowania.

Tunel dla pieszych i rowerzystów prowadzić będzie aż do ul. Śląskiej, co oznacza, że wynajęty przez miasto wykonawca zmuszony będzie przebić się przez nasyp kolejowy.

Skrzyżowanie ulic 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd remontowane miało być już w 2011 roku. Na fatalne rozwiązania drogowe w tym miejscu skarżą się prowadzący auta, przede wszystkim jednak kierowcy autobusów komunikacji miejskiej. Pod koniec 2011 roku jeden z nich zaprosił nawet reportera "Dziennika Bałtyckiego" na kurs autobusu 150 z Oksywia na Witomino Leśniczówkę. Okazało się wtedy, iż kierowca prowadząc długi, 18-metrowy autobus nie ma żadnych szans, aby na feralnym skrzyżowaniu, jadąc w stronę ul. Władysława IV, włączyć się do ruchu. Udało mu się to dopiero, kiedy wymusił pierwszeństwo.

Warto dodać, iż z kolei gotowy już projekt kładki pieszo- rowerowej nad ul. Podjazd oprotestowali w 2011 roku przedstawiciele Stowarzyszenia "Rowerowa Gdynia". Urzędnicy zapewnili wtedy, iż uwagi lobby rowerowego zostaną uwzględnione.
Remont skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego oraz budowa tunelu podziemnego i kładki mają być początkiem rewitalizacji ostatniej z tych ulic, jednej z najstarszych i najbardziej znanych w mieście. Po zrealizowaniu inwestycji poprawić ma się nie tylko bezpieczeństwo, ale także przepustowość.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto