Jeśli tylko zajdzie taka potrzeba i uda się pozyskać nowoczesny tabor - nie będzie problemów, aby uruchomić linie trolejbusowe do kolejnych gdyńskich dzielnic. Plany takie dotyczą m.in. Demptowa i osiedla Fikakowo w Wielkim Kacku.
Trolejbusy "na baterie" pojadą prawdopodobnie także z pętli przy ul. Reja w Sopocie do hali Ergo Arena na granicy z Gdańskiem, gdyż chcą tego władze kurortu.
Dawniej wspominano także o możliwości przedłużenia linii trolejbusowych do gdyńskiej dzielnicy Witomino, a nawet do dworca kolejowego w Rumi. Aby jednak było to możliwe, niezbędne jest zakupienie większej liczby trolejbusów z bateriami litowo-jonowymi.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej ogłosiło niedawno przetarg na dostawę dwóch kolejnych takich pojazdów.
- Spodziewamy się, że zostanie rozstrzygnięty w pierwszej dekadzie lipca - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes PKT w Gdyni. - Nowych pojazdów możemy się spodziewać na ulicach w okolicach marca 2016 roku.
Kierownictwo Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej szykuje się już także na walkę o unijne dofinansowanie na zakup znacznie większej liczby trolejbusów z bateriami litowo-jonowymi.
- Spodziewamy się, że będzie możliwość uzyskania dotacji pochodzącej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 - mówi Tomasz Labuda. - Jeśli tak się rzeczywiście stanie, aplikować zamierzamy o dofinansowanie na zakup nawet 30 nowych pojazdów tego typu. Taka ich liczba spowodowałaby, że nie mielibyśmy najmniejszych kłopotów z uruchomieniem nowych linii.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?