Nie korzystając z trakcji są w stanie przejechać nawet 20 kilometrów i bez przeszkód dotrzeć na pętlę usytuowaną u zbiegu ulic Gryfa Pomorskiego, Lipowej i Górniczej.
Dzięki pętli Fikakowo uzyskuje nowoczesne połączenie z resztą miasta. Zjeżdżając do ulicy Wielkopolskiej pojazdy będą się wpinały w trakcję, a skręcając w Gryfa Pomorskiego będą korzystały z baterii. To środek wygodny i zapewniający wysoki komfort przejazdu - tłumaczy wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Trasa linii 29 przebiegać będzie od Dworca Głównego PKP, ul. 3 Maja, ul. Świętojańską, al. Zwycięstwa, ul. Wielkopolską przez ul. Lipową, Gryfa Pomorskiego do Fikakowa.
- Opracowaliśmy już koncepcję dotyczącą organizacji kursów. Do obsługi linii na Fikakowo wystarczyć powinno sześć pojazdów - zapowiada Marcin Gromadzki.
W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Gdynia planuje w najbliższym czasie ubiegać się o dofinansowanie zakupu m.in. 30 pojazdów elektrycznych oraz 21 baterii akumulatorowych do trolejbusów. Te powinny pojawić się na ulicach Gdyni jeszcze w 2018 roku.
W planach jest także połączenie z Ergo Areną i gdańskim Jelitkowem. W dalszej kolejności obsługę pojazdami elektrycznymi przewiduje się na obszarze Gdyni-Zachód.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?