TOP 10 cudów gospodarczych. Tak zarabiają na Pomorzu
1. Okno na świat Budowa portu w Gdyni, przyczyniająca się do rozbudowy miasta, bez wątpienia miała największy wpływ na dzisiejszy obraz gospodarki Pomorza. Kosztowała około 300 ówczesnych milionów złotych. Pod koniec 1920 roku zapoczątkowano budowę "Tymczasowego Portu Wojennego i Schroniska dla Rybaków". Budowa zakończyła się w kwietniu 1923 roku. Kolejnym etapem była budowa tzw. małego portu. W 1924 roku z powodu braku funduszy inwestycja na krótko stanęła. Podjęło ją polsko-francuskie konsorcjum, którego zadaniem była budowa awanportu, dwóch basenów portowych i basenu rybackiego. W 1930 roku prace dobiegły końca i powstał tzw. mały port, o zdolnościach przeładunkowych 2,5 mln ton rocznie. W 1930 i 1935 roku zawarte zostały umowy dotyczące budowy tzw. dużego portu. Dzisiaj przez port przechodzi około 15 mln ton towarów rocznie.