Test gdyńskich pługo-posypywarek. Czy zima zaskoczy drogowców?
Objazd i posypywanie głównego układu komunikacyjnego w Gdyni był skoncentrowany w dzielnicach na tzw. górnym tarasie. Właśnie tam mogą wystąpić najtrudniejsze warunki pogodowe. Chodzi o dzielnice:
- Wielki Kack,
- Karwiny,
- Dąbrowa,
- Chwarzno-Wiczlino
- oraz Pustki Cisowskie-Demptowo.
Pługo-solarki zadbały też o profilaktyczne posypanie jezdni, m.in.
- Estakady Kwiatkowskiego,
- Morskiej
- oraz Marszewskiej.
– Mamy doświadczony zespół fachowców, który będzie odpowiadał za logistykę procesów zimowych. W oparciu o długoterminowe prognozy i wieloletnie doświadczenie w koordynacji Akcji Zima, możemy wytyczyć najbardziej newralgiczne trasy, na które skierujemy nasze pługo-posypywarko-solarki.
– Z pewnością zadbamy o główne arterie komunikacyjne, ale będziemy też monitorować sytuację w górnych tarasach Gdyni. Zadbamy również o ulice na terenie dzielnic, gdzie często pojawia się niebezpieczna śliskość – wyjaśnia Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Test gdyńskich pługo-posypywarek. W tym roku miasto po raz pierwszy użyje własnego sprzętu
Dyspozytorzy mają zapewnioną łączność telefoniczną z kierowcami przez dedykowaną do tych celów aplikację. Każda pługo-posypywarko-solarka jest wyposażona w smartfon. W objeździe kontrolnym dróg weźmie udział nie tylko sprzęt specjalny, ale też samochód osobowy do monitoringu stanu nawierzchni jezdni i oceny skuteczności działań zimowych. Objazdy będą odbywały się od północy, a pojazdy specjalnie, w zależności od warunków atmosferycznych, wyjadą około 3-4 rano.
– Tegoroczny sezon zimowy będzie dla nas dużym wyzwaniem, bo po raz pierwszy użyjemy naszego komunalnego sprzętu. Dysponujemy 12 pojazdami specjalnymi, które są w pełni przygotowane do akcji.
– Mamy odpowiednie zapasy soli drogowej i przeszkolony zespół kierowców. Nasi dyspozytorzy czujnie śledzą prognozy pogody i zadbają o przygotowanie kluczowych ciągów komunikacyjnych do bezpiecznej jazdy.
– Co jednak nie zwalnia kierowców od zachowania ostrożności i dostosowania prędkości do warunków na drogach – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kierowcom LIZUD pomoże specjalny grafik dyżurów, które będą odbywać się w godzinach nocnych i wczesnoporannych.
– W nocy będą dyżurować kilku doświadczonych kierowców, operator ładowarki koordynujący załadunek soli oraz służba dyspozytorska. W razie pogarszających się warunków opadowych, jesteśmy w stanie wzmocnić służby o dodatkowych kierowców i uruchomić więcej pojazdów specjalnych – tłumaczy Krzysztof Padykuła, kierownik działu LIZUD.
Gdyńscy urzędnicy podkreślają, że komunalna flota pojazdów specjalnych jest wyposażona w nowoczesny system, który rozpoznaje drogę i nawierzchnię. Umożliwia on regulację gęstości i szerokości sypania soli, dzięki czemu procesy te są bardziej efektywne i ekologiczne.
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
- Tego NIE MOŻESZ robić w samochodzie, bo dostaniesz mandat
- Niebezpieczne drogi krajowe na Pomorzu. Warto to wiedzieć!
- TOP 10 aplikacji dla kierowcy. Warto to sprawdzić!
- PRAWO JAZDY do wymiany. Ile to kosztuje?
- OC na Pomorzu najdroższe w Polsce! Od czego zależy składka?
- [QUIZ] Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w samochodzie?
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?