Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Termin zobowiązuje. Zaawansowane prace w budowie drogi ekspresowej S6 w Lęborku

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Budowany przez Budimex odcinek ma 22 kilometry. W ramach jego realizacji przewidziano m.in. 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów.
Budowany przez Budimex odcinek ma 22 kilometry. W ramach jego realizacji przewidziano m.in. 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów. Janusz Częstkowski
Z każdym tygodniem postępują prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku od Leśnic do Bożegopola Wielkiego, w tym na Drętowie czy przy zjeździe na Małoszyce. Inwestycję liczącą 22,1 km realizuje za kwotę 718 669 944,83 zł firma Budimex. Planowana data oddania tego odcinka do ruchu to druga połowa 2025 roku. Prace przebiegają zgonie z harmonogramem.

Budowa S6 w Lęborku zgodnie z harmonogramem

Zaawansowanie budowy odcinków drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie przebiega zgodnie z obowiązującymi od listopada 2023 r. harmonogramami. Są to terminy wynikające z terminów kontraktowych z wykonawcą.

Droga, która rozpoczyna się od węzła w Bożympolu Wielkim, miejscami biegnie wzdłuż linii kolejowej 202 i przecina zalesiony teren oraz zabudowania. Na wysokości Mostów skręca na południe, aby ominąć Lębork i zakończyć się na wysokości Leśnic.

Budowany przez Budimex odcinek ma 22 kilometry. W ramach jego realizacji przewidziano m.in. 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów. Co więcej, drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową mają również zostać przebudowane, a cała trasa zyskać infrastrukturę służącą ochronie środowiska jak przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, czy system odwodnienia. Koszt to 718 669 944,83 zł.

Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie oraz budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej uwzględniona jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Oto aktualny harmonogram dla poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S6:

  • odc. koniec obw. Koszalina i Sianowa (bez w. Sianów Wschód) – obw. m. Sławno (w. Bobrowice), długość 23,2 km, planowana data oddania do ruchu – II poł 2025 r.

  • odc. obwodnica Sławna (początek obwodnicy m. Sławno (bez w. Bobrowice) – początek obwodnicy m. Słupsk (bez w. Słupsk Zachód)), długość 22,9 km, planowana data oddania do ruchu – II poł 2025 r.

  • odc. druga jezdnia w ciągu obwodnicy Słupska, długość 9,5 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
  • odc. koniec obwodnicy Słupska – w. Bobrowniki (z węzłem), długość 16,1 km, planowana data oddania do ruchu – II poł. 2025 r.

  • odc. w. Bobrowniki (bez węzła) – w. Skórowo (z węzłem), ), długość 13,2 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.

  • odc. w. Skórowo (bez węzła) – w. Leśnice (z węzłem), długość 10,9 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.

  • odc. w. Leśnice (bez węzła) – w. Bożepole Wielkie (bez węzła), długość 22,1 km, planowana data oddania do ruchu – II poł. 2025 r.

Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim. Oto, co jeszcze obejmuje zakres inwestycji:

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto