Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

System inteligentnego zarządzania ruchem Tristar nie pozwoli na wystawienie mandatu

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Urządzenie, na podstawie którego będzie można karać za przejazd na czerwonym świetle, pojawi się w tym miejscu na ulicy Morskiej
Urządzenie, na podstawie którego będzie można karać za przejazd na czerwonym świetle, pojawi się w tym miejscu na ulicy Morskiej Tomasz Bołt/archiwum
Ustalenia samorządowców z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego w sprawie możliwości karania kierowców za przejazd na czerwonym świetle na podstawie zapisu z zamontowanych już urządzeń zakończyły się porażką. Ze wszystkich lokalizacji wskazanych przez urzędników inspektorat zgodził się na wystawianie mandatów w zaledwie dwóch punktach miasta.

- GITD pozytywnie rozpatrzył wnioski o uruchomienie urządzenia karzącego za przejazdy na czerwonym świetle na skrzyżowaniach ul. Morskiej z Trasą Kwiatkowskiego w obu kierunkach oraz ul. Morskiej z obwodnicą w stronę centrum - precyzuje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Oznacza to, iż nie będzie możliwości dyscyplinowania piratów drogowych na podstawie pracy Tristara w całym centrum Gdyni, w tym na skrzyżowaniu ulic 10 Lutego i 3 Maja, gdzie - jak ujawnili urzędnicy podczas zeszłorocznej ceremonii otwarcia gdyńskiego centrum zarządzania i sterowania ruchem - tylko jednego dnia zanotowano 144 przejazdy na czerwonym świetle. Nie ma też szans, aby mandaty wystawiano za wykroczenia w tak newralgicznych komunikacyjnie punktach miasta jak zbieg ul. Śląskiej, Witomińskiej i Warszawskiej na węźle Wzg. św. Maksymiliana, skrzyżowanie al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej czy ul. Chwarznieńskiej z Małokacką i Rolniczą.

Czytaj także: Tristar w Trójmieście z poślizgiem. W Gdyni boją się, że system rozreguluje system komunikacji

Jak dowiedzieliśmy się od Łukasza Majchrzaka z GITD, niemiłe wieści zostały już przekazane zarządcy tych ulic. O negatywnych opiniach zadecydowały statystyki wypadków i natężenia ruchu. Samorządowcy jednak broni nie składają i będą się odwoływać.

- Analizie poddano wnioski, które nie uzyskały zgody na uruchomienie funkcji mandatowania - mówi kierownik Jacek Oskarbski. - Po jej wykonaniu zdecydujemy, czy będziemy występować ponownie o wyrażenie zgody na włączenie urządzeń. Jeżeli nie, będą pełniły swoją podstawową funkcję, czyli zliczały czas przejazdów w sieci. Będzie tak aż do momentu złożenia ponownych wniosków, ponieważ statystyka wypadków z roku na rok się zmienia. W pewnym momencie może więc pojawić się uzasadnienie włączenia urządzeń w innych lokalizacjach, a być może wyłączenia w starych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto