Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni przebuduje jednostkę Vole au Vent

Mateusz Tkarski
Specjalistyczny statek zbudowany został przez stocznię Crist w 2013 roku pod nazwą Vidar.
Specjalistyczny statek zbudowany został przez stocznię Crist w 2013 roku pod nazwą Vidar. Tomasz Bolt/Archiwum
Gdyńska stocznia Nauta przebuduje jednostkę Vole au Vent, zbudowaną przez stocznię Crist w 2013 roku.

Jednostkę Vole au Vent,należy do grupy Jan De Nul, jednego z największych armatorów, realizującego między innymi prace pogłębiarskie. Specjalistyczny statek zbudowany został przez stocznię Crist w 2013 roku pod nazwą Vidar.
- Będzie to jeden z większych i ważniejszych projektów realizowanych obecnie w Naucie. Armator, który do współpracy wybiera tylko najlepsze stocznie, zdecydował się na nas. To budujące, że zostaliśmy dostrzeżeni pomimo liczącej się konkurencji działającej na rynku europejskim. Cieszymy się, że armator zaufał właśnie nam i liczymy na wieloletnią kooperację - mówi prezes Nauty pan Sławomir Latos.

Czytaj także:

W ramach kontraktu Stocznia Nauta wykona na statku wiele prac, które pozwolą zwiększyć powierzchnię roboczą pokładu oraz przygotują jednostkę do realizacji nowego kontraktu.

Łączna waga nowo zainstalowanych konstrukcji wyniesie około 600 ton.

- Pozyskanie klienta, jakim jest Jan De Nul, śmiało można nazwać sukcesem. Nauta stale podnosi poziom świadczonych usług, dzięki czemu jej portfel zamówień jest pełen. Nowy, kolejny kontrahent pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość, co jeszcze bardziej napędza nas do dalszego, intensywnego rozwoju - mówi Wiesław Badura, dyrektor marketingu ds. remontów.

BALTEXPO 2017 - SERWIS SPECJALNY:
Kliknij w obrazek, aby przeczytać wszystkie artykuły na temat BALTEXPO 2017!
BALTEXPO 2017

Stocznia Remontowa Nauta należy do grupy MARS Shipyards & Offshore. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposaża statki obsługujące sektor offshore.

Vole au Vent został zbudowany w Polsce w 2013 roku jako Vidar w stoczni Crist.
Statek ma 140,4 m długości i 41 m szerokości oraz ogromny pokład ładunkowy o powierzchni 3400 metrów kwadratowych. Charakterystycznym elementem jego konstrukcji są 4 nogi o wysokości 90 metrów i średnicy 4,8 metra umożliwiające solidne zakotwiczenie i ustabilizowanie jednostki podczas korzystania z ogromnego dźwigu Liebherr o udźwigu 1200 ton. Służy on do ustawiania fundamentów i montażu turbin wiatrowych na morzu o głębokości do 50 metrów, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych. Statek posiada też system pozycjonowania na morzu z dokładnością do jednego metra. Prędkość maksymalna jednostki wynosi 11 węzłów.

Targi BALTEXPO 2017 w Gdańsku:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto