Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rowerem przez Trójmiasto. Nowa inwestycja zapewni ciągłość tras rowerowych

Ewa Andruszkiewicz
Trasa w Orłowie jest malownicza. W Gdyni brakuje jednak ścieżek rowerowych
Trasa w Orłowie jest malownicza. W Gdyni brakuje jednak ścieżek rowerowych archiwum PP
Miłośnicy dwóch kółek mogą odetchnąć z ulgą. Budowa jednego z ostatnich brakujących fragmentów trasy rowerowej od granicy Gdyni z Sopotem do Śródmieścia zbliża się wielkimi krokami.

Budowa wydzielonej drogi rowerowej, o szerokości 2,5 m, wzdłuż alei Zwycięstwa, od ul. Kościelnej do ul. Orłowskiej, zapewnić ma ciągłość gdyńskich tras rowerowych i komfort jazdy wszystkich amatorów dwóch kółek. W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę zatoki autobusowej, chodników, elementów małej architektury i infrastruktury technicznej w tym: odcinka kanalizacji deszczowej i sanitarnej, odcinka sieci wodociągowej i elektroenergetycznej, przebudowę sieci oświetlenia ulicznego, sieci trakcji trolejbusowej oraz sieci sygnalizacji świetlnej.

Drożej niż zakładano

Na sfinansowanie inwestycji władze Gdyni zabezpieczyły blisko 6 mln zł. Jak się okazuje, to jednak nie wystarczy.
Do przetargu na budowę brakującego fragmentu drogi rowerowej przystąpiły dwie firmy. Swoje oferty obie wyceniły na ponad 7 mln zł. - Biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku budowlanym, to dobrze, że wpłynęły dwie zbliżone do siebie oferty. Co prawda kwota wybranej oferty jest wyższa niż zakładaliśmy, jednak nie obciąży to dodatkowo budżetu miasta. 900 tys. zł na przebudowę sieci wodociągowej wyłoży Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni, która wspólnie z miastem była podmiotem zamawiającym w tym przetargu - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przewidywany termin zakończenia inwestycji to maj przyszłego roku.

Część większego projektu

Powstający fragment drogi rowerowej stanowi element międzynarodowej trasy R-10. Łączna jej długość w Gdyni wyniesie ok. 19 km. Projekt realizowany jest w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe. Na budowę swojej części trasy R-10, czyli Nadmorskiego Szlaku Hanzeatyckiego, Gdynia otrzymała ponad 8 mln zł o tych dofinansowania.

- Droga rowerowa na odcinku od ul. Kościelnej do ul. Orłowskiej to najważniejszy dzisiaj odcinek na głównej osi komunikacyjnej Gdańsk-Gdynia, który zapewni ciągłość przejazdu. Dzisiaj rowerzyści, aby jechać zgodnie z prawem, muszą jechać po jezdni alei Zwycięstwa, na co decydują się tylko najodważniejsi - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds.komunikacji rowerowej.

Rowerem także po Sopocie

Działania wspierające komunikację rowerową i zdrowy styl życia od wielu lat prowadzi również nadmorski kurort. Była już kampania „Rowerowy Maj”, propagująca jazdę rowerem wśród dzieci, czas na rywalizację dla dorosłych. A ta rozpocznie się już w tę sobotę pod hasłem „Wkręć się w Sopot”.

- Celem kampanii jest zmotywowanie mieszkańców do regularnej jazdy na rowerze w celach komunikacyjnych poza sezonem letnim. Podstawową zasadą rywalizacji będzie zdobycie jak największej liczby punktów w ramach codziennych podróży rowerowych odbytych w dniach od 1 września do 31 października 2018 roku - mówią sopoccy urzędnicy.

Zgłoszone do konkursu firmy będą rywalizować ze sobą o tytuł najbardziej rowerowej firmy oraz o największą liczbę „wykręconych” punktów. Dla laureatów przygotowano nagrody.

Pomorze jest najpiękniejsze! Zobaczcie niesamowite zdjęcia!

TOP 10 najtańszych dzielnic Gdańska. Gdzie są najtańsze mieszkania?

TOP 5 najczystszych jezior na Pomorzu. Musisz tam pojechać!

Trójmiasto z lotu ptaka. Rozpoznasz te miejsca? Rozwiąż quiz!

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto