Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przed wyjazdem na urlop

Katarzyna Zimna
Przeczytaj, na co zwrócić uwagę, planując wakacyjny wypoczynek Chcesz mieć udane wczasy lub wycieczkę? Nie sugeruj się tym, co reklamuje prospekt. Dowiedz się, co dokładnie oferuje organizator i przed wyjazdem ...

Przeczytaj, na co zwrócić uwagę, planując wakacyjny wypoczynek

Chcesz mieć udane wczasy lub wycieczkę? Nie sugeruj się tym, co reklamuje prospekt. Dowiedz się, co dokładnie oferuje organizator i przed wyjazdem sprawdź, czy jest wiarygodny

Kolorowy folder zachęca do wyjazdu nad morze, zamieszkania w luksusowym hotelu przy plaży i korzystania z licznych miejscowych atrakcji. Dużą czcionką informuje o bardzo niskiej cenie.
Zanim podejmiesz decyzję i wpłacisz pieniądze, dowiedz się, jak naprawdę wygląda ośrodek, co zapewnia organizator i ile będziesz musiał zapłacić.

Zapytaj o wszystko
Najpierw dokładnie przestudiuj informacje zawarte w katalogu, zwłaszcza to, co jest zapisane małą czcionką i opatrzone gwiazdką. Wypytaj o szczegóły oferty pracowników biura, z którego usług zamierzamy skorzystać.
Dowiedz się:
* dlaczego cena jest taka niska – jeżeli jest podana w walucie obcej, to spytaj, w jakim dniu i według kursu jakiego banku będzie przeliczana na złotówki – w dniu wpłaty, wyjazdu czy powrotu,
* co jest w niej zawarte – czy obejmuje wszystkie usługi, za co dodatkowo będzie trzeba zapłacić na miejscu,
* ile trzeba zapłacić za dziecko – pełną kwotę czy możesz dostać zniżkę,
* jakie są warunki zakwaterowania – położenie hotelu, odległość do plaży, połączenie z centrum miasta, jak jest usytuowany, jaki będzie widok z okien i wyposażenie w pokoju,
* ile razy dziennie serwowane są posiłki, co będzie w menu, czy jest możliwość zmiany dań (np. na wegetariańskie), zamówienia mniejszych porcji dla dzieci,
* kiedy i w jakiej wysokości trzeba wpłacić zaliczkę i czy jest ona zwrotna w przypadku rezygnacji z wyjazdu,
* jakie świadczenia obejmuje ubezpieczenie grupowe.

Zanim zapłacisz
Jeżeli kupujesz wycieczkę u agenta, dowiedz się, kto jest organizatorem (to na nim spoczywa odpowiedzialność). Zanim wpłacisz zaliczkę, sprawdź jego wiarygodność. Zadzwoń do Polskiej Izby Turystyki i spytaj, czy biuro jest tam zrzeszone. Jeśli tak, w razie sporu będziesz mógł odwołać się do sądu polubownego PIT. Skontaktuj się z biurem rzecznika lub federacją konsumentów i spytaj, czy klienci nie zgłaszają na nie skarg.

Możesz reklamować
Wykupienie wczasów lub wycieczki to zwykła umowa między sprzedawcą a kupującym, do której stosują się wszelkie zasady reklamacji. Kiedy jakiś punkt umowy nie został dotrzymany, możesz po powrocie złożyć reklamację, tak jak w przypadku, gdy zakupisz wadliwy towar. W piśmie reklamacyjnym musisz wskazać wady wycieczki i dołączyć na to dowody (np. zdjęcia) oraz określić wysokość żądanego odszkodowania. Biuro ma 30 dni na odpowiedź. •

WAŻNE ADRESY
* Polska Izba Turystyki
Warszawa, pl. Powstańców Warszawy 2, tel. 022-826-55-36, www.pit.org.pl
* Dolnośląska Izba Turystyki
Wrocław, ul. Biskupia 10a, tel. 071-341-03-70, www.dit.org.pl
* Federacja Konsumenta
Wrocław, ul. Piłsudskiego 95, tel. 071-344-19-97
Wałbrzych, al. Wyzwolenia 24, tel. 074-849-40-33
Legnica, ul. Libana 12, tel. 076-862-02-01
Jelenia Góra, ul. Wojska Polskiego 18, tel. 075-752-27-54
* Miejski Rzecznik Konsumentów
Wrocław, ul. Świdnicka 53, tel. 071-777-86-62
Jelenia Góra, Ratusz, tel. 075-764-79-55
* Centralna ewidencja organizatorów turystyki i pośredników turystycznych
Warszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5, tel. 022-693-46-47

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak przygotować się do rozmowy o pracę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Przed wyjazdem na urlop - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto