CPL miałby powstać między Łodzią, a Warszawą - bliżej Warszawy. - Powstałby w rejonie przecięcia autostrad A1 z A2, a także kolei dużych prędkości Łódź-Warszawa i Poznań-Wrocław - tłumaczył minister.
- Zapewniłoby to łatwy dojazd. Ten port mógłby rocznie obsługiwać przynajmniej 3,1 mln pasażerów rocznie. Szacowany koszt inwestycji to 3 mld euro. Minister zaznaczył, że decyzję o budowie CPL podejmie następny rząd, ale jego zdaniem port powinien powstać do 2020 roku, by rynek lotniczy mógł
się rozwijać.
Inwestycję popiera Witold Stępień, marszałek naszego województwa, upatruję w tym szansą na rozwój regionu. Tomasz Kacprzak, kandydat PO do Sejmu podkreślił natomiast problemy łódzkiego lotniska, które nie ma za dużo możliwości rozwoju, a zdaniem senatora PO Macieja Grubskiego inwestycja jest istotna nie tylko dla transportu pasażerskiego, ale i rozwoju cargo.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?