Pełna nazwa projektu brzmi: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny”. Jego powstanie ma zachęcić mieszkańców Gdyni do dojeżdżania do pracy lub szkoły środkami komunikacji miejskiej lub rowerami. Na realizację tego zadania miasto otrzyma z Unii dokładnie 34 621 418 zł, czyli nieco ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych całego projektu. Pełen koszt powstania węzła to 54 893 164 zł.
Jednym z kluczowych rozwiązań w ramach inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu. Będzie on umożliwiał pozostawienie samochodu lub roweru w pobliżu przystanku i kontynuowanie podróży Koleją Metropolitalną. Parkingi „parkuj i jedź” (park & ride) powstaną zarówno dla samochodów, jak i dla rowerów. Wzorem rozwiązań znanych z lotnisk, kierowcy będą mogli korzystać także ze strefy „całuj i jedź” (kiss & ride), czyli kilku miejsc postojowych dla osób podwożących pasażerów na przystanek.
Planowana jest także rozbudowa i przebudowa ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego. Niezbędne będzie przearanżowanie skrzyżowań i kolidującej infrastruktury, które usprawnią funkcjonowanie komunikacji zbiorowej i dojazd do węzła. W ciągu ulic Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej – w kierunku budowanego przystanku PKM Gdynia Karwiny – pojawią się buspasy.
Powody do zadowolenia będą mieli także kierowcy jednośladów, bo dzięki przebudowie pojawią się odcinki nowych tras rowerowych.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie – na grudzień 2021 roku.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?