Statek ma ponad 190 m długości i może zabrać ponad 500 kontenerów na pokładach o długości 3,6 kilometra. Został wybudowany w duńskiej stoczni Lindø w Odense w 2010 roku i jest zarejestrowany pod flagą maltańską pod nazwą POL Stelle (ex Hatche). Zastąpi sprzedany w ub. roku stary statek Żerań, Wraz ze statkiem POL Maris obsługuje linię pomiędzy portami Rotterdam w Niderlandach, a Killingholme w Wielkiej Brytanii.
Obie jednostki pływają w czarterze Stena Line BV. Armator z siedziba w Gdyni ma w swojej flocie jeszcze jeden statek plus kolejny w zarządzie należący do innego armatora.
PLO SA to przedsiębiorstwo o 70-letniej tradycji. Obecnie działalność firmy koncentruje się na świadczeniu usług przewozowych drogą morską.
Statki ro-ro znajdują zatrudnienie na rynku czarterowym. pomiędzy portami Włoch, Francji i Hiszpanii a portami w Algierii, Tunezji i Libii oraz portami Morza Północnego.
W PLO funkcjonuje także specjalny pion POL-Supply Shipchandler dostarczający zaopatrzenie spożywcze, techniczne, hotelowe i inne. Dzięki obsłudze kluczowych armatorów zawijających do portów polskich w Gdyni, Gdańsku i Szczecinie, który ma udział 25 proc. w krajowym rynku zaopatrzenia statków.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?