Władze miasta wprowadzenie podwyżki argumentują wzrostem kosztów funkcjonowania MPK. Za paliwo do autobusów spółka zapłaci w tym roku 55,9 mln zł, a w przyszłym 60,2 mln zł. Za prąd do tramwajów w tym roku MPK płaci 35,6 mln zł, a w przyszłym 36,9 mln zł. A od stycznia wzrosną jeszcze koszty pracownicze, w związku ze wzrostem płacy minimalnej.
- Podwyżka cen biletów jest o około 6 - 7 procent - mówi Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi.
Zarząd Dróg i Transportu wylicza, że roczne koszty funkcjonowania MPK wynoszą 506 mln zł, podczas gdy wpływy ze sprzedaży biletów to tylko 155 mln zł, czyli pokrywają koszty jedynie w 30 proc. - resztę musi dołożyć miasto.
Dzięki podwyżce wpływy ze sprzedaży biletów maja wzrosnąć o około 10 mln zł, co jedynie pokryje wzrost przyszłorocznych kosztów funkcjonowania spółki.
- W większości miast również wpływy ze sprzedaży biletów pokrywają jedynie około 30 proc. kosztów funkcjonowania przewoźników - mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora ZDiT. - Podwyżkę cen biletów wprowadził już Kraków, Gdańsk i Poznań, a szykują się do tego m.in. Białystok i Częstochowa.
- Cena migawki rocznej imiennej, normalnej na wszystkie linie po zmianach wzrośnie o 14 zł - z 730 zł do 774 zł.
- Migawka 90 dniowa imienna, normalna na wszystkie linie będzie droższa o 15 zł - podwyżka z 225 zł do 240 zł.
- Migawka miesięczna liniowa normalna będzie kosztować o 6 zł więcej (wzrost z 80 do 86 zł).
- Migawka miesięczna na wszystkie linie normalna będzie droższa o 6 zł (wzrost z 90 do 96 zł).
W przyszłym roku, podobnie jak i w tym bilety 20 minutowe w Łodzi są ważne przez 40 minut, a bilety 40 minutowe obowiązują przez godzinę. Ma to związek z trwającymi remontami dróg w mieście.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?