Ogłoszono właśnie przetarg na jej wykonanie i zaprezentowano wizualizacje. Jak podkreślają urzędnicy, rozbudowa drogi jest konieczna, gdyż wiedzie ona do Gdyni Zachód, czyli najbardziej perspektywicznego w kontekście osiedlania się nowych mieszkańców obszaru miasta. Według prognoz na Chwarznie i Wiczlinie za dwanaście lat może zamieszkać nawet 50 tysięcy osób. Już dziś swoje domy i mieszkania ma w tych dzielnicach niemal trzydzieści tysięcy gdynian.
Rozpoczęcie inwestycji uzależnione jest od tego, kiedy uda się podpisać umowę na wykonanie wszystkich prac. Wygląda jednak na to, że będzie to wiosna przyszłego roku. Urzędnicy czeka na oferty od potencjalnych wykonawców do 9 listopada. Po podpisaniu umowy kontrahent gminy będzie miał maksymalnie sto tygodni na sfinalizowanie modernizacji. Koszt całości prac został oszacowany na około 70 mln zł brutto. Ważną informacją dla pasażerów komunikacji miejskiej jest, że przy okazji modernizacji powstaną buspasy.
Czytaj także: Kontrowersje wokół wariantu modernizacji witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej
- Największe zmiany widoczne będą na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej z ulicami Rolniczą, Małokacką i Wielkokacką - opowiada o przebudowie Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Po zakończeniu inwestycji autobusy jadące w stronę Chwarzna i Wiczlina skorzystają z buspasa. Zostaną wybudowane nowe chodniki, oddzielone od jezdni pasem zieleni. Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów. Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i bezpieczny przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej. Wzięliśmy pod uwagę wszystkich użytkowników ruchu.
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?