Kolejne plaże zostaną poszerzone
Prace na odcinku linii brzegowej Babie Doły, z uwagi na uwarunkowania środowiskowe, podzielone zostały na dwa etapy. Pierwszy potrwa do końca lutego i obejmie odcinek o długości ok. 600 m od torpedowni w kierunku Oksywia. Na pozostałym odcinku, na którym plaży aktualnie nie ma lub jest szczątkowa, prace będą prowadzone od czerwca. Łącznie w rejonie Babich Dołach brzeg zostanie wzmocniony piaskiem w ilości ok 400 tys. m3, co pozwoli uzyskać plażę o szerokości ok. 70 m (obecnie ma ona od 5 do 10 m, a fragmentami nie mam jej wcale). Refulacja w Mechelinkach powinna rozpocząć się w lutym, a w Rewie na przełomie maja i czerwca.
- Łączna kubatura robót czerpalnych w ramach modernizacji toru wodnego do gdyńskiego portu wynosi 3,5 mln m3, z czego ok. 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski w celu jego wzmocnienia przed erozją. Odcinek linii brzegowej o długości około sześciu kilometrów, wskazany w ramach tego projektu, zostanie poddany refulacji po raz pierwszy w historii. Wymaga on ochrony z uwagi na silną erozję, a w przypadku Rewy, również zagrożenie powodziowe - mówi Robert Mokrzycki, Główny Inspektor Ochrony Wybrzeża w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Prowadzone są również prace na torze podejściowym do Portu Gdynia. Tor wodny po zakończeniu prac na długości 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m.
- Przebudowie i rozbudowie ulegnie również wejście główne do Portu. Wzdłuż głowic falochronu Głównego Wschodniego w części południowej i wschodniej, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wbita zostanie stalowa ścianka szczelna, co pozwoli na pogłębienie toru do 17 m i poszerzenie wejścia głównego do Portu Gdynia. W ramach Inwestycji wykonane zostanie nowe oraz przebudowane istniejące oznakowanie nawigacyjne na torze podejściowym i w wejściu do Portu - podkreśla Joanna Bartkowiak, zastępca naczelnika Wydziału Realizacji Inwestycji w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Jest to jeden z trzech etapów projektu, prowadzonego wspólnie przez Urząd Morski w Gdyni i Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Pozostałe dwa etapy, realizowane przez ZMPG S.A to rozbudowa Obrotnicy nr 2 z przebudową Nb. Gościnnego oraz pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.
- Obecnie do gdyńskiego portu mogą wchodzić statki o maksymalnym zanurzeniu 13 metrów i długości do 340 metrów. Trwające prace znacząco poprawią te parametry i wraz z dwoma pozostałymi częściami, realizowanymi przez Zarząd Portu, wpłyną na dalsze zwiększanie atrakcyjności Portu i wzrost ilości przeładowywanych w nim ładunków. Zapewnienie bezpiecznej i efektywnej infrastruktury dostępowej od strony morza jest dla nas priorytetem. Po zakończeniu będziemy mieli „trasę szybkiego ruchu” do Portu, umożliwiającą zawijanie statków do 400 m długości – zaznacza Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.
echodnia.euNowa fantastyczna atrakcja w Podziemnej Trasie Turystycznej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?