- Projekt, zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej ( każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Wymagamy, aby wszystkie wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h - podkreśla Beata Czemerajda z zespołu ds. relacji z mediami PKP Intercity S.A.
Wagony Intercity sfinansowane przez Unię
Spółka planuje sfinansowanie projektu zakupu w 50% ze środków z Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Od dnia zawarcia umowy zwycięzca przetargu będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia.
Zobacz:**Ceny biletów Gdańsk - Kraków niższe**
Dodatkowo będzie również zobowiązany do przeszkolenia co najmniej dziesięciu osób pracujących w pionie eksploatacyjnym PKP Intercity, w ustalonym przez siebie zakresie, niezbędnym dla obsługi wagonów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?