Parkomaty w Gdyni nie wydają reszty. Sprawą zajęli się miejscy urzędnicy
Parkometry na gdyńskim śródmieściu pieniądze zamiast weksla
Okazuje się, że aż 36 urządzeń, zamiast należnej gotówki wydawało weksle polecenia wypłaty reszty w biurze SPP. Jak tłumaczą urzędnicy, do takich sytuacji dochodzi w dwóch przypadkach - braku monet w parkomacie oraz w razie awarii któregoś z czujników urządzenia. Wtedy to, mimo pełnych zasobników z monetami, parkomat zamiast reszty wydaje polecenie wypłaty, ale wcześniej nie wyświetla się na ekranie komunikat, że urządzenie nie może wydać reszty. Urzędnicy deklarują, że już podjęte odpowiednie działania. - O usterkach została już powiadomiona firma serwisująca i producent urządzeń. Po przeanalizowaniu możliwych przyczyn awarii zdecydowano o wprowadzeniu zmian do oprogramowania automatów - informuje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - W części urządzeń już to zrobiono. Do końca listopada zmiany zostaną wprowadzone we wszystkich urządzeniach. Co więcej, jeżeli w zasobnikach parkometru skończą się pieniądze, a kierowca otrzyma papierowy weksel, do zwrotu gotówki są już zobowiązani parkingowi bezpośrednio w strefie płatnego parkowania. Takie informacje mają znaleźć się także na wekslach, dziś bowiem znaleźć je można wyłącznie na stronie internetowej SPP oraz przy okienkach obsługi klienta i kasach w siedzibie biura SPP.