Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica metropolitalna w Gdyni. Urzędnicy będą się domagać drogi serwisowej

Szymon Szadurski
Obwodnica metropolitalna w Gdyni. Kierowcy autobusów obawiają się, czy będą mogli swobodnie wyjeżdżać z bazy PKM w Kaczych Bukach
Obwodnica metropolitalna w Gdyni. Kierowcy autobusów obawiają się, czy będą mogli swobodnie wyjeżdżać z bazy PKM w Kaczych Bukach T.Bołt
Coraz bliżej budowy obwodnicy metropolitalnej, która w Gdyni ma się rozpoczynać u zbiegu Wielkiego Kacka, Dąbrowy, Kaczych Buków i Chwaszczyna.Samorządowcy bacznie się przyglądają planom obwodnicy metropolitalnej Urzędnicy będą się domagać od GDDKiA wybudowania drogi serwisowej w miejsce ulicy Chwaszczyńskiej.

Inwestor trasy szybkiego ruchu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, poinformowała o uzyskaniu dla swoich zamierzeń decyzji środowiskowej, niezbędnej do rozpoczęcia prac. Jednocześnie jej przedstawiciele zapowiedzieli, iż pierwsze łopaty na placu budowy wkopane mogą zostać już w 2018 roku.

Zamierzeniom tym bacznie się już przyglądają urzędnicy z Gdyni i chcą wypracowania takich rozwiązań, aby nowa obwodnica nie spowodowała perturbacji komunikacyjnych w okolicach ul. Chwaszczyńskiej. W pobliżu znajdują się m.in. nowoczesna baza przewozowej spółki komunalnej, Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Jej kierowcy obawiają się, iż po powstaniu obwodnicy metropolitalnej trudno będzie wyjechać z Kaczych Buków i włączyć się do ruchu.

CZYTAJ WIĘCEJ: Protesty towarzyszą planom powstania Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.

- GDDKiA proponuje w tej okolicy węzły i ronda, jednak z doświadczenia wiem, iż tego typu obiekty zazwyczaj nie są dobrze zaprojektowane pod potrzeby długich autobusów przegubowych - mówi jeden z kierowców. - Trzeba przypilnować tego zawczasu, aby potem nie było kłopotów. Problemy z wyjazdem z bazy, kiedy nie będziemy mogli włączyć się do ruchu lub zmuszeni będziemy nadrabiać drogi, kierując się w stronę Śródmieścia, mogą spowodować duże dodatkowe koszty, znacznie wydłużając czas pracy kierowców.

Świadomość takich zagrożeń ma Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. Uważa on jednak, iż problemy mogą wystąpić tylko wtedy, jeśli obwodnica metropolitalna zostanie niewłaściwie zaprojektowana.

- Sądzę, że GDDKiA zdecyduje się skonsultować projekt z nami, jako gospodarzami terenu - mówi Marek Stępa. - Nie dalej jak tydzień temu uczuliłem specjalistów z Zarządu Dróg i Zieleni, aby bacznie się przyjrzeli zaproponowanym rozwiązaniom pod kątem umożliwienia wyjazdu nie tylko z bazy PKM, ale z innych licznych firm przy ulicy Chwaszczyńskiej. Skoro ulica ta ma się stać elementem obwodnicy, wzdłuż niej musi zostać wybudowana droga serwisowa - tłumaczy wiceprezydent Stępa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto