Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowoczesne i większe promy Steny Line w przyszłym roku na trasie z Gdyni do Karlskrony. Pomieszczą 970 pasażerów

MT
Nowoczesne i większe promy Steny Line w przyszłym roku na trasie z Gdyni do Karlskrony
Nowoczesne i większe promy Steny Line w przyszłym roku na trasie z Gdyni do Karlskrony materiały prasowe
Nowy terminal promowy w Gdyni dał nowe możliwości przewoźnikom. Stena Line w 2022 roku na linię Gdynia-Karlskrona planuje wprowadzić dwa nowoczesne promy: Stena Scandica i Stena Baltica. Ich długość to 222 metry, a na pokład będą mogły zabrać nawet 970 pasażerów.

Nowoczesne i większe promy Steny Line w przyszłym roku na trasie z Gdyni do Karlskrony

Dla klientów frachtowych Stena Line nowe promy na trasie Gdynia-Karlskrona oznaczają wzrost zdolności przewozowej połączenia o 30 proc., a dla pasażerów – nową jakość podróżowania.

– Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate, czy idee „zielonego portu”, a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza – mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

– Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami, zarówno w Karlskronie, jak i w Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Stena Scandica i Stena Baltica zostały zbudowane w stoczni Cantiere Navale Visentini we Włoszech w 2005 roku. W ubiegłym roku zostały przebudowane w tureckiej stoczni Sedef w Tuzli. Przedłużono je o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie. Mogą pomieścić 970 osób w 202 kabinach. Pokłady transportowe liczą prawie 2 900 metrów ładunkowych + oddzielny pokład dla samochodów osobowych.

Strategia zrównoważonego rozwoju Stena Line jest wyraźnie zaznaczona – oba promy są wyposażone w technologie, mające na celu zwiększenie wydajności paliwowej, oraz w nowe systemy oczyszczania wody balastowej. Większy tonaż oznacza również niższe emisje w przeliczeniu na transportowaną jednostkę.

Nowe statki będą mogły pojawić się w Gdyni dzięki nowej infrastrukturze w porcie. Niedawno zakończono budowę nowego terminala promowego, który dysponuje nabrzeżem o długości 240 m, dzięki czemu wprowadzenie nowych większych statków stało się możliwe. Stena Line planuje pierwsze wypłynięcie z nowego terminala już 1 stycznia 2022 roku.

Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminala w Gdyni pozwolą też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, m.in. modernizację rampy załadunkowej.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowoczesne i większe promy Steny Line w przyszłym roku na trasie z Gdyni do Karlskrony. Pomieszczą 970 pasażerów - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto