Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nauka biznesu w Gdyni. Setka uczniów z gdyńskich szkół założyła własne firmy

kp
Małgorzata Omachel-Kwidzińska
Zaczynają jako licealiści, kończą jako biznesmeni - takie założenie towarzyszy projektowi Gdynia Business Week. Ta letnia szkoła biznesu dla uczniów gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych w tym roku organizowana jest po raz czwarty.

Uczestnicy - setka młodzieży z gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych - poprzez symulacje uczą się m.in. podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, ustalania cen oraz kosztów. Dziś poznamy zespół, który najlepiej sprawdziłby się na rynku.

Setka uczestników GBW założyła własne fikcyjne firmy - tak jak od lat robią to amerykańscy uczniowie podczas bliźniaczego projektu, Washington Business Week. W ciągu ostatniego tygodnia młodzi gdyńscy uczniowie brali udział m.in. w seminariach z przywództwa, globalnej gospodarki oraz światowych finansów. Wszystkie zajęcia prowadzono po angielsku, w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni.

Czytaj także: Czy biznesu można się nauczyć w tydzień?

- Głównym celem programu jest nauczenie młodzieży cech przywódczych i zapoznania ich ze światem biznesu - mówi Janice Jaworski z Seattle-Gdynia Sister City Association, partner w projekcie.

Każdą grupą młodych biznesmenów opiekował się jeden lider. Drużynę instruktorów tworzyli przedstawiciele firm i instytucji ze Stanów Zjednoczonych, w tym Boeinga i Microsoftu.

- Najbardziej istotną rzeczą, jaką możemy zaobserwować podczas tego projektu, jest zmiana zachodząca w jego uczestnikach - podkreśla Jeff Barstow z korporacji Boeing. - Stają się bardziej pewni siebie. To widać na przykład po tym, jak posługują się językiem angielskim. Na początku z oporem, a później już bez problemu.

We wszystkich edycjach programu, łącznie z tegoroczną, uczestniczyło 420 gdyńskich uczniów oraz 60 nauczycieli. W tym roku po raz pierwszy jednak organizowany jest program zaawansowany, tzw. Gdynia Advanced Business Week dla absolwentów poprzednich edycji.

- Jestem w programie od 2009 roku - mówi Wiktor Jodłowski, prezes Stowarzyszenia Absolwentów Gdynia Business Week. - To szansa dla młodzieży, która wstępuje w dorosłość, by zacząć budować przyszłość z korzyścią dla całej lokalnej społeczności. Zmiana, jaka zachodzi w uczestnikach po programie, rzeczywiście jest ogromna.

O tym, jakie GBW przynosi efekty, każdy będzie mógł przekonać się już dziś. W gdyńskiej "trójce" odbędą się targi. Uczniowskie firmy zaprezentują swoje produkty na specjalnie przygotowanych stoiskach. Ocenią je przedstawiciele firm oraz ambasady USA w Warszawie. Obecność zapowiedziała też Katarzyna Hall, była minister edukacji narodowej.
Uczestnicy projektu otrzymają specjalne certyfikaty.

Gdynia Business Week: Jak było rok temu?

Codziennie rano najświeższe informacje z Trójmiasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto