Najważniejsze wydarzenia 2011 roku w Gdyni
Koniec przebudowy Węzła WzgórzeNa początku kwietnia wykonawcy przekazali przebudowy układu drogowego węzła Św. Maksymiliana, wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP. Został otwarty ostatni odcinek tunelu dla pieszych, z zaopatrzonym w windę dla osób niepełnosprawnych, wyjściem przy Skwerze Plymouth. Tym samym po 16 miesiącach jedna z największych inwestycji w Gdyni skończyła się. W wyniku przebudowy węzła św. Maksymiliana, przez który przebiega 45% funkcjonujących w mieście linii transportu publicznego powstały nowe obiekty. Są to m.in. dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych o długości 100 metrów. Drogowcy zbudowali dodatkowo 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 0,8 km ścieżek rowerowych. Przez przebudowany węzeł może dzisiaj przejechać nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji. Co ciekawe, węzeł można będzie w przyszłości nadal przebudowywać i rozszerzać m.in. ścieżki rowerowe. Cała inwestycja kosztowała miasto ponad 63 miliony złotych.