Na sam remont przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Zanim rozpoczną się roboty, musi powstać dokumentacja projektowo-kosztorysowa. Na razie jej nie ma, ale wiadomo już, że na skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Klonowej będzie rondo z trzema wlotami. Zdaniem radnego Jerzego Orszulaka powinien być jeszcze jeden wlot.
- Będzie to miało negatywny wpływ na skomunikowanie strefy ekonomicznej z dogami krajowymi nr 46 i 11. Spowoduje to, iż dojazd pojazdów ciężarowych do zakładów przemysłowych będzie odbywał się głównie ul. Częstochowską, stwarzając utrudnienia dla mieszkańców tej dzielnicy - twierdzi Orszulak.
- Nie wiem, dlaczego miasto nie chce wprowadzić odnogi do obwodnicy. Taka koncepcja już kiedyś była, nie wiem dlaczego z niej zrezygnowano. Nie rozumiem, dlaczego by nie zrealizować takiego przedsięwzięcia w porozumieniu z gminą Kochanowice, której ten temat bezpośrednio dotyczy - dodaje.
W swojej wizji idzie krok dalej. Otóż zdaniem radnego pozytywnie na komunikację w mieście wpłynęłaby budowa kilku wiaduktów, które miałyby powstać na ul. Częstochowskiej, na DK 11 w kierunku Kokotka, na ul. Oleskiej i Zwycięstwa orz Powstańców Śląskich w kierunku Koszęcina.
- Wiem, że jest to przedsięwzięcie bardzo kosztowne, wymaga pozyskania dużych środków finansowych i przygotowania odpowiedniej dokumentacji. W związku z tym, że właścicielami tych dróg są różne podmioty, należy połączyć wspólne siły, by pozyskać na ten cel środki zewnętrzne. Z drugiej strony obecne technologie pozwalają na sprawne wybudowanie tego typu obiektów. Dowód, że jest to wykonalne pokazały władze naszego partnerskiego Łowicza, gdzie wkrótce rozpocznie się budowa wiaduktu w centrum miasta. Było to możliwe dzięki współpracy PKP, po stronie którego jest budowa wiaduktu i miasta, które odpowiedzialne będzie za dojazdy - mówi Orszulak.
Wiaduktów i czwartego wlotu jednak nie będzie. "Koszt wykonania obiektu mostowego czy też tunelu pod linią kolejową , na który składa się nie tylko wartość robót budowlanych, ale tez koszt niezbędnych w takich przypadkach wykupów gruntów, wielokrotnie przekracza możliwości gminy" - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego. - Sam wlot nie będzie pełnił żadnej funkcji, dopóki gmina Kochanowice nie podejmie decyzji o rozpoczęciu prac inwestycyjnych, bo znaczna część takiego łącznika leżałaby na jej terenie. Jeśli natomiast w przyszłości będzie taka konieczność, wykonanie łącznika będzie możliwe - mówi Jan Grajcar, sekretarz Urzędu Miasta Lubliniec.
Tyle, że jak twierdzi wójt Ireneusz Czech, połączenie z obwodnicą jest w interesie miasta. - My jesteśmy cały czas zainteresowani takim rozwiązaniem, ale to jest w interesie Lublińca. Jeśli udałoby się to zrealizować, Lubliniec zyskałby wschodnią obwodnicę, a ruch z Koszęcina i Boronowa zostałby wyprowadzony z miasta. Już za poprzednich burmistrzów były takie plany, a nawet deklaracje Urzędu Marszałkowskiego, który chciał pomóc pod warunkiem, że miasto przejmie wiadukt, ale miasto tego nie chce - mówi Czech.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?