Korek na Obwodnicy Trójmiasta. Trwają kolejne prace. Zator przy węźle Kowale w obu kierunkach sięga nawet 10 kilometrów. Znamy powody

Jakub Cyrzan
Jakub Cyrzan
Korek na Obwodnicy Trójmiasta. Trwają kolejne prace. Zator przy węźle Kowale w obu kierunkach sięga nawet 10 kilometrów. Znamy powody
Korek na Obwodnicy Trójmiasta. Trwają kolejne prace. Zator przy węźle Kowale w obu kierunkach sięga nawet 10 kilometrów. Znamy powody Archiwum DB
Nie tylko prace przy węźle Gdańsk Południe. W sobotę 3 czerwca na Obwodnicy Trójmiasta trwają roboty związane z montażem systemów KSZR. To oznacza duże utrudnienia dla kierowców. Z czym związane są prace i jak długo potrwają?

Gdańsk Kowale: trwają prace przy budowie systemu KSZR. Korek ma nawet kilkanaście kilometrów

W sobotę 3 czerwca 2023 r. drogowcy pracują nie tylko przy węźle Gdańsk Południe, gdzie już za kilka lat połączyć się mają trzy obwodnice. Tym razem utrudnienia dotyczą węzła Gdańsk Kowale, gdzie wbudowywany jest Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym.

To oznacza poważne problemy dla kierowców. Już około godziny 11 na obwodnicy pomiędzy węzłami Straszyn a Gdańsk Karczemki, zaczął tworzyć się duży korek. Zator sięga w sumie nawet kilkunastu kilometrów i dotyczy jezdni zarówno w kierunku Gdyni, jak i autostrady A1.

- Prace związane z budową systemu KSZR, zwężenie jezdni do 1 pasa ruchu (zamknięty lewy pas) zarówno w kierunku A1 jak i Gdyni - poinformowała w sobotę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj także: W tle budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pozostaje zakorkowany Straszyn. Na jakim etapie jest projekt węzła? Sprawdziliśmy

Krajowy System Zarządzania Ruchem - prace na S6 koło Gdańska. Czym jest system?

Jak informuje GDDKiA:

Krajowy System Zarządzania Ruchem (KSZR) stanowi zbiór powiązanych ze sobą projektów i działań, których efektem będzie wdrożenie zintegrowanego systemu teleinformatycznego umożliwiającego świadczenie usług dynamicznego zarządzanie ruchem, informacją o warunkach ruchu na sieci dróg krajowych, wsparcie procesów utrzymania infrastruktury drogowej oraz zarządzania majątkiem.

Poszczególne Usługi ITS będą realizowane przez:

  • urządzenia ITS, zwane modułami rozproszonymi, zainstalowane w pasie drogi,
  • moduły centralne, czyli systemy informatyczne (oprogramowanie, repozytoria danych) eksploatowane w Centrach Zarządzania Ruchem (CZR), obwodach, rejonach, oddziałach i Centrali.

Docelowo, rozwiązania te mają przyczynić się do sprawniejszego informowania, a co za tym idzie, podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drogach. Zastosowanie ich będzie miało również wpływ na zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko naturalne.

Dziennik Bałtycki TV

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Korek na Obwodnicy Trójmiasta. Trwają kolejne prace. Zator przy węźle Kowale w obu kierunkach sięga nawet 10 kilometrów. Znamy powody - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie