Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec przebudowy Węzła Wzgórze. Inwestycja trwała 16 miesięcy

(Patsz)
Wykonawcy przekazali przebudowy układu drogowego węzła Św. Maksymiliana, wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP. Został otwarty ostatni odcinek tunelu dla pieszych, z zaopatrzonym w windę dla osób niepełnosprawnych, wyjściem przy Skwerze Plymouth. Tym samym po 16 miesiącach jedna z największych inwestycji w Gdyni skończyła się.

W wyniku przebudowy węzła św. Maksymiliana, przez który przebiega 45% funkcjonujących w mieście linii transportu publicznego powstały nowe obiekty. Są to m.in. dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych o długości 100 metrów. Drogowcy zbudowali dodatkowo 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 0,8 km ścieżek rowerowych.

Przez przebudowany węzeł może dzisiaj przejechać nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji. Co ciekawe, węzeł można będzie w przyszłości nadal przebudowywać i rozszerzać m.in. ścieżki rowerowe.

Pies na bulwar nie wejdzie

Cała inwestycja kosztowała miasto ponad 63 miliony złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło ponad 29 milionów złotych.

Kierowcy narzekają na Węzeł Wzgórze

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto